וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכה זיסר נעקצת

רוני לינדר גנץ

24.2.2009 / 7:00



>> אם ניסיתם להיכנס לתיבת המייל שלכם באחרונה וגיליתם כי הסיסמה שונתה ללא ידיעתכם - ייתכן שיש סיבה לדאגה. כך לפחות עולה מניסיונה האישי של ברכה זיסר.

זיסר, מנהלת מאגר מח העצם של עמותת "עזר מציון" ואשתו של איש העסקים מוטי זיסר, נפלה קורבן לתרגיל עוקץ לאחר שהאקר השתלט על תיבת המייל שלה וניסה להתעשר באמצעות שימוש בשמה. "ביום רביעי שעבר ניסיתי להיכנס לתיבת המייל שלי בהוטמייל ולא הצלחתי. בדיעבד התברר שאותו האקר שינה את הסיסמה, אך עדיין לא הבנתי שקורה משהו חריג", היא משחזרת. "למחרת התחלתי לקבל טלפונים מכל העולם מאנשים ששאלו אם אני בסדר".



מתברר כי ההאקר שהשתלט על תיבת המייל של זיסר שלח בשמה פנייה נרגשת לכל מי שמופיע ברשימת התפוצה שלה, הכוללת את כל הידידים והתורמים של "עזר מציון". "הוא כתב שאני בלונדון, שגנבו לי את התיק ונתקעתי בלי כסף, ושאני מבקשת שמישהו ישלח לי 1,800 ליש"ט", מספרת זיסר. "הוא הוסיף שכשאחזור לישראל אחזיר את הכסף - וצירף מספר חשבון בנק".



היו אנשים שהאמינו ושילמו?



"אני מתפללת ומאמינה שלא. אני חושבת שהרוב המכריע הבינו וצחקו, או התקשרו אלי כדי לברר מה הסיפור. אנשים שמכירים אותי מבינים שגם אם הייתי נקלעת למצב שכזה היו לי עוד אפשרויות פעולה מלבד פנייה לקבלת תרומות".



מה שבאמת מרגיז את זיסר הוא היחס שלו זכתה לאחר שפנתה לחברת מיקרוסופט, המפעילה את שירות הוטמייל. "השירות והטיפול שלהם בפנייה שלי היו מאוד לא יעילים ולא אכפתיים", היא אומרת. "רק אתמול חסמו לי את המייל - אבל עדיין לא החזירו לי את הגישה לאנשי הקשר. חשוב שאנשים יביאו בחשבון שהשירותים האלה מאוד לא בטוחים".



ממיקרוסופט נמסר בתגובה: "מיקרוסופט מחויבת לסטנדרטים גבוהים של אבטחת מידע ושמירה על חוקי מדינה, המחייבים את פרטיות המשתמשים בשירותי הרשת שלה. לפיכך, כאשר משתמש טוען לבעלות על תיבת מייל אבל אין ברשותו סיסמה לשימוש בתיבה אסור למיקרוסופט להעביר פרטים אודותיה או לסגור את החשבון ללא אישור רשמי לתלונה ממשטרת ישראל או צו של בית משפט. מיקרוסופט טיפלה בסוגיה על פי דרישות החוק ותוך שיתוף פעולה מלא עם הלקוחה, ומצטערת על כל אי נוחות שנוצרה ללקוחה כתוצאה מהטיפול בתלונתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully