וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטנציאל שמימי באג"ח של חלל

גיא חכמי

24.2.2009 / 7:00

אג"ח קונצרניות



>> האג"ח הקונצרניות סיפקו למשקיעים תשואות נאות מתחילת השנה. התיקון המשמעותי ביותר התרחש ברמות הדירוג הנמוכות: מדד תל בונד 40 עלה מתחילת 2009 בכ-12.3% - בעוד תל בונד 20 עלה בכ-3% בלבד. האג"ח הלא מדורגות הניבו מתחילת השנה תשואות של עשרות אחוזים.



האפיק הקונצרני יושפע בתקופה הקרובה מנתוני המאקרו של ישראל - במיוחד משינוי הציפיות ביחס לגירעון ומעדכון נתוני הצמיחה שיהיו גורמים כבדי משקל בשוק המקומי. מעל כל אלה ימשיכו לרחף אי הוודאות וסימני השאלה הרבים בקשר לעוצמתו ואורכו של המשבר.

גורם נוסף שישפיע על אפיק זה הוא המדיניות המוניטרית. הפרמטרים המוניטריים העיקריים המשפיעים על סקטור האג"ח הקונצרני הם מדיניות הפחתת הריבית של בנק ישראל - שהגיעה לרמות שפל היסטוריות - והתערבות הבנק בשוק האג"ח המשני באמצעות פעילות באג"ח ממשלתיות.



מטרת צעד זה, על פי הבנק, היא הגדלת הנזילות העומדת לרשות המוסדות הפיננסיים, העסקים ומשקי הבית, והגברת האפקטיוויות של המדיניות המוניטרית. צעד זה יכול להשפיע על האג"ח הקונצרניות בכמה כיוונים. הורדת התשואה על אג"ח ממשלתיות צפויה להוביל למעבר של משקיעים לאפיקים בעלי תשואה גבוהה יותר - כמו האפיק הקונצרני.



התערבות הבנק תוביל להקלה בנטילת אשראי במשק, שתתמוך בפעילות הכלכלית ובמיחזור החוב של כלל הלווים, בהם החברות שהנפיקו איגרות חוב. צעד זה יכול להוביל להגדלת הנתח הקונצרני בתמהיל ההשקעות של הציבור, מתוך צפייה לעליות שערים באפיק זה.



אנו סבורים שהאג"ח של חלל תקשורת מציגות הזדמנות השקעה מעניינית. חלל תקשורת עוסקת במתן שירותי תקשורת באמצעות הלווינים עמוס 2 ו-3. החברה גם מתכננת לשגר לוויינים נוספים. לקוחות החברה הם צרכני שירותי לוויין, בהם חברות המספקות טלוויזיה רב ערוצית, רשתות טלוויזיה, רשויות מדינה, חברות העוסקות בהעברת מידע, טלפוניה ואינטרנט.



להערכתנו, כל הסדרות של חלל תקשורת אטרקטיוויות באופן יחסי, אך אנו ממליצים בעיקר על השקעה בסדרות א' וד', שהן בעלות מח"מ קצר, ולפיכך מסוכנות פחות. כצפוי, הן גם בעלות תשואה נמוכה יותר.



התזרימים מעמוס 2 ו-3 משרתים את החזר החובות בגינם, ואף מספקים יתרת מזומנים גבוהה. עיקר הסיכון כיום קשור למימון עמוס 4 ו-5, אך מכיוון ששיגורם צפוי ב-2011 ו-2012 אנו מעריכים שהמימון יתפרס לשנים מאוחרות יותר. לכן, להערכתנו, הסיכון לפגיעה בהחזר בשנתיים הקרובות נמוך מאוד, ולפיכך אנו ממליצים על הסדרות הקצרות יותר - א' ו-ד'.



בשנים 2010-2012 תפרע חלל את חובה לתעשייה האווירית בגין עמוס 4 בסך של כ-100 מיליון דולר, כשעיקר הסכום ישולם ב-2012, עם שיגור הלווין. יתרת המזומנים שתיוותר לחלל תקשורת לאחר פירעון החובות מעמוס 2 ו-3 לא תכסה את כל הסכום, אך להערכתנו עד אז תוכל חלל לגייס עוד הון באמצעות הלוואה בנקאית או הנפקת אג"ח.



-



הכותב הוא מנכ"ל כלל פיננסים ניהול קרנות נאמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully