וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר החדשה של רשות ני"ע בארה"ב: "נלמד מהטרגדיות"

ניו יורק טיימס

24.2.2009 / 7:00



>> פחות מחודש לאחר שמונתה ליו"ר רשות ני"ע בארה"ב (SEC), מארי ל. שפירו ממהרת להפוך החלטות שקיבל קודמה בתפקיד ולחזק את תוכניות האכיפה של הרשות. בשנים האחרונות לא הצליחה לחשוף הרשות כמה הונאות ענק שעלו למשקיעים מיליארדי דולרים.

שפירו ועוזריה כבר החלו בסבב התייעצויות עם בכירים בממשל, במודיעין ובסוכנויות לאכיפת החוק בארה"ב בנוגע לטכנולוגיה שבה הם משתמשים כדי למיין את כמויות המידע המגיעות לידיהם. היא מקווה לקבל מהבכירים שעמם התייעצה טכניקות שיסייעו ל-SEC למיין מאות אלפי טיפים שהיא מקבלת מדי שנה ממודיעים שונים לגבי השווקים הפיננסיים והעוסקים בהם. ב-2008 קיבלה ה- 700 SEC אלף טיפים שכאלה.



באחת ההחלטות הראשונות שלה, הפכה שפירו החלטה של קודמה בתפקיד, כריסטופר קוקס, שקבעה כי על עורכי דין מענף האכיפה להשיג אישור של הרשות לפני שהם פותרים מקרים גדולים ומכריעים.



חוסר היכולת של ה-SEC לחשוף בעיות פיננסיות אדירות ממדים בבנקים האמריקאים, או לזהות את הונאת הפונזי שביצע ברנרד מיידוף וההונאה שביצע המיליארדר הטקסני אלן סטנפורד, הובילה לביקורות רבות כלפי ה-SEC מצד הקונגרס ומצד ראשי הרשות לשעבר.



"ה-SEC לא עקב אחרי כמה נושאים משמעותיים", אמרה שפירו בראיון בשבוע שעבר, והוסיפה כי "אנחנו צריכים להיות שקופים לגבי הבעיות שפיספסנו וללמוד מהטרגדיות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully