וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסיף תשלם היטל השבחה של 11.8 מיליון שקל לעיריית חיפה

מאת אריק מירובסקי

24.2.2009 / 7:00

העירייה העריכה את ההיטל ב-45.2 מיליון שקל ועירערה על החלטת בורר שפסק לה 11.8 מיליון שקל בלבד. בית המשפט דחה את הערעור



>> חברת אוסיף תשלם לעיריית חיפה 11.75 מיליון שקל, במחירי אוקטובר 2003, כהיטל השבחה על פרויקט רמת חביב, שמתוכנן להיבנות בעיר.

מדובר בשטח שנמצא במעלה הכרמל מעל שכונת נוה דוד, שהיה שייך לחברת רמת חביב בבעלות האחים רייס מארה"ב. האחים רייס הגישו תוכנית להקמת 1,200 דירות במגדלים ובשטחי מסחר. התוכנית אושרה באוקטובר 2003. ב-2006 מכרו האחים רייס את הקרקע לאוסיף, בתמורה ל-23 מיליון דולר. אוסיף נמצאת כיום בשליטת ישרס.



בעקבות אישור התוכנית, העריכה עיריית חיפה כי היטל ההשבחה מגיע ל-45.2 מיליון שקל, ואילו מטעם החברה נטען שגובה היטל ההשבחה מגיע ל-2.5 מיליון שקל בלבד. בהליך שמאי מכריע, שנערך לאור המחלוקת, פסק השמאי המכריע כי היטל ההשבחה על התוכנית יגיע ל-11.75 מיליון שקל.



העירייה עירערה על ההחלטה בבית משפט השלום בחיפה, וטענה כי דרכי החישוב של השמאי המכריע לא היו נכונות.



שופט בית משפט השלום בחיפה, אברהם אליקים, דחה את הערעור ופסק כי בית המשפט אינו שמאי-על שיכול להעריך שווי "הגיוני" של מקרקעין: "לבית המשפט אין ידיעה שיפוטית באשר לשוויים של מקרקעין. בערעורי שומה באשר לשווי מקרקעין, נושא הדורש מומחיות, גם אם סבורה המערערת כי השמאי הגיע לתוצאה אבסורדית או כי מסקנותיו 'תמוהות ולא הגיוניות', עדיין עליה לכבד קביעה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully