וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך הגענו ממוסך ברעננה לשווי של 325 מיליון דולר"

מאת גיא גרימלנד ורוני לינדר-גנץ

24.2.2009 / 7:00

גיא איזיקיאל, מנכ"ל חברת ונטור הישראלית שנרכשה על ידי מדטרוניק, מספר על עסקת הענק: "ההערכות של מדטרוניק הן שהשוק שלנו יסתכם בכ-3 מיליארד דולר בתוך עשר שנים. זה הולך להיות שוק אדיר"



>> "החלום האמריקאי התגשם כאן, בארץ הקודש. ממוסך שכוח אל ברעננה ומרעיון של אהוד שוומנטל, לחברה ששווה 325 מיליון דולר" - כך אמר ל-TheMarker ד"ר גיא איזיקיאל, נשיא ומנכ"ל ונטור טכנולוגיות, בעקבות השלמת העסקה רשמית.



מדטורניק, ענקית הציוד הרפואי, הודיעה אתמול רשמית כי היא רוכשת את ונטור טכנולוגיות הישראלית בעבור 325 מיליון דולר, ובמקביל הפתיעה כשהודיעה שתרכוש גם את חברת CoreValve האמריקאית, שעוסקת בתחום דומה לזה של ונטור - מסתמים לבביים. שתי הרכישות מסתכמות בכמיליארד דולר.

ונטור ו-CoreValve מפתחות מוצר כמעט זהה. בשוק מעריכים כי הרכישה הכפולה בסכום הדימיוני של מיליארד דולר נועדה למנוע מצב של תחרות בטכנולוגיה, שנחשבת לפריצת הדרך הגדולה ביותר בתחום הקרדיולוגיה מאז המצאת הסטנט - כדי להבטיח את היתרון של מדטרוניק על מתחרותיה. במקביל, הודיעה מדטרוניק כי רכישת CoreValve עדיין מותנית באישור רגולטורי.



אחד המתעשרים מהעסקה מספר כי בשבוע החולף היה חשש מביטולה בשל הפרסומים המוקדמים בתקשורת. עם ההודעה על השלמת העסקה והתפוגגות המתח, הוא מתפנה לחשוב על העתיד: "האמת היא שאני עדיין לא קולט. יש לי שלושה ילדים, ריצות, עבודה - עוד לא ישבתי לחשוב רגע מה לעזאזל קורה".



"הרעיון ישב אצל אהוד זמן רב"



הפכת למולטי מיליונר. מה אתה מתכוון לעשות עם הכסף?



"אני מניח שיהיה בסדר. לטוב מסתגלים מהר".



גיא איזיקיאל, איך הוקמה ונטור טכנולוגיות?



איזיקיאל: "החברה הוקמה במאי 2004 על ידי פרופ' אהוד שוומנטל, יוסי תובל ורפי בן ארי. נוצר חיבור בין אהוד, שהוא קרדיולוג, ויוסי, שהוא מהנדס. הרעיון של אהוד ישב אצלו בראש זמן רב. להשתמש בצינור ונטורי במסתם לבבי, אך שבמקום שהמסתם יהיה צילנדרי הוא יהיה בצורת קונוס הפוך. בצורה הזו זווית הפתיחה גדולה יותר והזרימה של הדם טובה יותר".



ואף אחת מחברות הבריאות הגדולות בעולם לא חשבה על כך?



"זו הגדולה של אנשים שלוקחים דברים פשוטים, ועם רעיונות מבריקים הופכים אותם למשהו שאפשר ליישם בשלב מאוחר יותר".



איך הגעת לחברה?



"עבדתי בחברת מדרד האמריקאית כמנהל תחום CT ב-2006. יום אחד קיבלתי טלפון משמעון אקהויז שאמר לי: 'גיא, הגיע הזמן לחזור לישראל ולעלות'. שמעון היה המשקיע הראשון בחברה. אמרתי לו: 'למה שאחזור, יש לי תפקיד נהדר'.



"בסופו של דבר שוכנעתי ופגשתי את האנשים בחברה. נוצרה כימיה לא רגילה. באותה העת החברה היתה בשלב של ניסויים קליניים בבעלי חיים. היה רק אב-טיפוס. הפכנו את המוצר למשהו שמטפל בבני אדם. ממעבדה של חדר וחצי ברעננה מעל מוסך, היא הפכה לחברה מובילה שמתחרה עם החברות הגדולות ביותר".



פוטנציאל גדול לשוק המסתמים



איך החל הקשר עם מדטרוניק?



"הקשר החל באוקטובר 2006. בהקשר הזה אני רוצה לציין את רותי אלון מפיטנגו, שהיתה חברה במועצת המנהלים ויצרה את הקשר עם מדטרוניק. בין החברות נוצרה מערכת יחסים שהיתה מעבר לרק טכנולוגיה".



אין לכם מכירות והמוצר שלכם עדיין בניסויים קליניים. אנשים שואלים איך בכל זאת נהפכתם אולי לאחד האקזיטים הכי גדולים בשנים האחרונות בענף מדעי החיים הישראלי.



"מדטרוניק רואה בשוק המסתמים הלבביים שוק עם פוטנציאל גדול מאוד. ההערכות של מדטרוניק הן שב-2019 השוק הזה יסתכם בכ-2.7-3 מיליארד דולר. זה הולך להיות שוק אדיר, אבל מעבר לזה מדטרוניק זיהתה מוצר עם פוטנציאל וצוות אנשים שהוא יוצא מגדר הרגיל".



להיות כמו אינטל ישראל



מה יקרה כעת לוונטור?



"ונטור תהפוך למדטרוניק ונטור ישראל, ונשמש זרוע הפיתוח שתמשיך לפתח את המוצר שלנו. אבל לא רק - אנחנו מקווים שנשמש מרכז פיתוח למוצרים נוספים. המודל שלי הוא שכפי שאינטל הפכה את אינטל ישראל למה שהיא, כך יהיה גם עם מדטרוניק ומדטרוניק ישראל".



מה המסר שלך ליזמים שמחפשים כיוון להשקעה? לבחור בפיתוחים טכנולוגיים של ענף ההיי-טק או במדעי החיים?



"בוונטור הושקעו כ-17 מיליון דולר ובתוך ארבע שנים וחצי מכרנו חברה ב-325 מיליון דולר. זה הישג נהדר לכל מי ששותף לו. מדטרוניק מקבלת מוצר יוצא מגדר הרגיל עם מחויבות של העובדים להמשיך לפתח אותו".



נמכרתם דווקא עכשיו בסכום עצום בלב המשבר הכלכלי.



"נכון, נמכרנו בתקופה קשה, והתשובה היא שהכל בזכות המוצר ובזכות האנשים אשר סובבים אותו".



מה תעשה עכשיו. זה בוודאי ישנה אותך.



"אני עובד מסור. אמשיך לקום בחמש בבוקר לבדוק מיילים. אין לי תחביבים. העבודה שלי היא התחביב שלי. אולי אממן פסיכולוג לילדים שלי, שלא ראו אותי בחמש שנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully