וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בארה"ב: ג'ון תיין יכול למסור שמותיהם של מקבלי הבונוסים במריל לינץ'

רויטרס

24.2.2009 / 8:20

מסירת השמות במסגרת החקירה מדוע הקדים מריל לינץ' את הבונוסים לפני מכירת הבנק לבנק אוף אמריקה



בית המשפט בארה"ב קבע כי מנכ"ל מריל לינץ' לשעבר, ג'ון תיין, יכול למסור לתובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, את שמותיהם של הבנקאים הבכירים שקיבלו בונוסים מבנק ההשקעות ממש לפני שנרכש על ידי בנק אוף אמריקה. ההחלטה, שנתקבלה על ידי שופט בית המשפט המחוזי בניו יורק ברנרד פרייד מהווה ניצחון לקואומו, אשר הגיש את הבקשה אתמול כדי לאלץ את תיין להעיד בנוגע לבונוסים שחולקו לעובדי הבנק.



תיין סרב לחשוף את שמותיהם של עובדי מריל שקיבלו בונוסים, למעט שמותיהם של חמישה מנהלים בכירים, בטענה כי עורכי הדין של בנק אוף אמריקה אסרו עליו לעשות כן, כך לפי תעתיק של תצהיר תיין שהגיש משרדו של קואומו לבית המשפט.



"קיבלתי הוראה מבנק אוף אמריקה לא לחשוף את שמות העובדים שקיבלו בונוסים", נכתב בתצהיר של תיין. "אינני רוצה להיתבע על ידי הבנק בשל הפרת הפרטיות של עובד כלשהו", הוסיף תיין, אשר פוטר מבנק אוף אמריקה בחודש שעבר, שלושה שבועות בלבד לאחר רכישת מריל לינץ' על ידי הבנק.



עם זאת, לטענת קואומו, לבנק אוף אמריקה לא היתה סמכות לאסור על תיין - בתור עובד לשעבר של הבנק - לחשוף את פרטי הבונוסים. "לפיכך, בית המשפט צריך לחייב את תיין לענות על השאלות", נכתב בעתירה שהגיש קואומו לבית המשפט.



לפני שבועיים, האשים קואומו את מריל לינץ' בכך שהחליטו בחשאי להקדים את חלוקת הבונוסים לעובדים עבור שנת 2008, ולהעניק בונוס אישי של לפחות מיליון דולר לקרוב ל-700 עובדים, בעוד הבנק רושם הפסדים של מיליארדי דולרים.



מריל לינץ' ובנק אוף אמריקה קיבלו סיוע ממשלתי בהיקף של כ-45 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר שאושרה בשנה שעברה. בשבוע שעבר זימן קואומו את מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, במסגרת חקירת חשד כי הבנק הפר את החוק כאשר הסתיר מידע מהמשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully