וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי פי מורגן חתך את הדיווידנד למשקיעים ב-87% ל-5 סנט כדי להגן על בסיס ההון של הבנק

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 8:38

מנכ"ל הבנק ג'יימי דימון: "בבקשה אל תניחו שאנחנו נכנסים לפאניקה, ואף אחד לא לחץ עלינו לעשות את זה"


, הבנק השני בגודלו בארה"ב, חתך את הדיווידנד למשקיעים ב-87% ל-5 סנט למניה, ומסר כי הוא מתכנן לשמור על רמה זו של דיווידנד לתקופה הקרובה. הבנק לא חתך את הדיווידנד מאז שנת 1990.

המהלך של ג'יי פי מורגן נועד כדי להגן על הבנק, אפילו אם "מצב הכלכלה ימשיך להידרדר בצורה משמעותית", אמר מנכ"ל הבנק, ג'יימי דימון, בהודעה שפירסם אתמול. אין המהלך קשור באופן ישיר לסיוע שקיבל הבנק, בשווי 25 מיליארד דולר, במסגרת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים בארה"ב (TARP), לפי דימון. "איש לא ביקש מאיתנו לעשות את המהלך הזה", אמר דימון בשיחת ועידה עם כתבים, והוסיף: "הורדת הדיווידנד תאפשר לבנק להשיב את כספי הממשלה במהירות האפשרית", לפי ההודעה.

ג'יי פי מורגן הוא אחד מהבנקים שנמצאים תחת לחץ מצד הקונגרס האמריקאי להוריד את הדיווידנדים ולהגביל את הבונוסים לבכירים, לאחר שקיבל כספים מהממשלה. בנק אוף אמריקה הוריד את הדיווידנד לסנט אחד ב-16 בינואר, וסיטי הוריד את הדיווידנד ב-20 בינואר. שני הבנקים האחרונים קיבלו סיוע של 90 מיליארד דולר במשותף. דימון אמר כי התזמון של חיתוך הדיווידנד לא מבוסס על מידע מיוחד, וכי זהו "מהלך הגנתי וזהיר". דימון חזה כי הכלכלה תמשיך להידרדר.

ג'יי פי מורגן שילם דיווידנד למניות בשווי 5.3 מיליארד דולר בשנת 2008, לעומת 5.2 מיליארד דולר בשנת 2007 ו-4.9 מיליארד דולר ב-2006, לפי הערכות בלומברג. ברמה של 5 סנט למניה, הדיווידנדים שישולמו השנה יסתכמו ב-747 מיליון דולר, לפי בלומברג. "בבקשה אל תניחו שאנחנו נכנסים לפאניקה", אמר דימון בשיחת הוועידה עם הכתבים, והוסיף: "עלינו לפעול בזמנים יוצאי דופן ואירועים יוצאי דופן כדי להגן על החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully