וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מסתערת על אירופה: תשקיע מיליארד דולר ברכישות ביבשת למרות המשבר הכלכלי

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 9:07

משרד המסחר הסיני: סין תשקיע לפחות 2.2 מיליארד דולר ברכישת ציוד וטכנולוגיות אירופיות לפרויקטי תשתיות



סין תשקיע לפחות 15 מיליארד יואן (2.2 מיליארד דולר) או יותר במדינות אירופה למרות המשבר הכלכלי העולמי - כך אמר היום שר המסחר הסיני, צ'ן דמינג, אשר טס לאירופה יחד עם צוות המונה 300 בכירים ואנשי עסקים במטרה לבחון השקעות פוטנציאליות בספרד, גרמניה, שווייץ ובריטניה.



היומון הסיני "צ'יינה דיילי" ציטט את דובר משרד המסחר, יאו ג'יאן, כאומר שהביקוש בסין למוצרים אירופים גדל בעקבות חבילת התמריצים בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) שחשפה הממשלה בדצמבר במטרה לבלום את ההאטה הכלכלית במדינה. המשלחת, אמר יאו, תעסוק בעיקר ברכישה של ציוד מכני וטכנולוגיה לפרויקטי התשתיות הרבים הכרוכים בחבילת התמריצים.



ההשקעה הסינית באירופה מגיעה על רקע חששותיה של סין מפני נקיטה של מדינות אחרות במדיניות מגן במטרה לסייע לתעשיות המקומיות שלהן, מהלך אשר יפגע קשות במגזר היצוא הסיני הסובל גם כך בשל הירידה בביקוש העולמי. סעיף בתוכנית התמריצים הכלכליים של ממשל אובמה בארה"ב, המעודד קנייה של תוצרת אמריקאית, הוביל למתיחות בינה לבין ארה"ב ובין ארה"ב לאיחוד האירופי. לפני תחילת ביקורו באירופה, אמר צ'ן כי הסיור האירופי נועד בין היתר להביע את התנגדותה של סין למדיניות מגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully