וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב ננעלה בירידות

יובל מעוז

24.2.2009 / 16:30

למרות הורדת הריבית ובצל הירידות בוול סטריט, תל אביב נחלשה היום. פז התחזקה למרות אזהרת הרווח ועשות התממשה

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום בירידות, בצל פתיחה יציבה מעבר לים. ירידות אלה היו למרות הורדת הריבית אתמול ל-0.75% ולנוכח הירידות שהיו אתמול בוול סטריט.

מדד תל אביב 25 ירד ב-1.3%% ל-654 נקודות, ומחק למעשה את העליות מתחילת השנה, שהגיעו בשיאן ל-699 נקודות. מדד תל אביב 100 איבד 1.8% ל-591 נקודות. מדד הבנקים ירד ב-1.6%. המחזור בינוני והסתכם בכמיליארד שקל.

בלטה היום לחיוב, מניית פז שהוסיפה כאחוז למרות אזהרת הרווח. אי.די.בי פיתוח ננעלה בקצת מעל 40 שקלים למניה, (הצעת הרכש של החברה האם הינה כ-41 שקלים למניה). עשות התממשה היום בצורה פרועה - 28%, לאחר ראלי של כמה ימים ושתי עסקאות גדולות.

הירידות החדות בניו יורק אמש נרשמו על רקע הודעה משותפת שפירסמו משרד האוצר האמריקאי, הבנק הפדרלי, תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC) וגופי רגולציה נוספים לפיה - בנקים שיהיו זקוקים להון נוסף יהיו זכאים לקבל סיוע כספי מהממשל. בעקבות חשש מהעמקת הגירעונות שיוצרות תוכניות הסיוע הובילו המשקיעים את השווקים לירידות.

בנק ישראל הוריד את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 0.75% - הרמה הנמוכה אי פעם. זוהי הורדת הריבית השביעית ברציפות שביצע הבנק מאז חודש ספטמבר 2008, אז עמדה ריבית בנק ישראל על 4.25%. כלכלנים העריכו כי הריבית תרד ב-0.5%-0.25%.

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הציגו גם הם את המיתון אליו נקלע המשק הישראלי: ברבעון הרביעי ירד התוצר ב-0.5% לאחר עלייה של 0.9% ברבעון השלישי ועלייה של 3.2% ברבעון השני.

עוד בישראל היום: יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נפגש היום עם שר האוצר, רוני בר-און, לפגישה שמטרתה "עדכון כלכלי". ההערכות בקרוב גורמים פוליטיים הן שמטרת הפגישה היא ניסיון של נתניהו לרתום בכירים בקדימה לתמוך בכניסה לממשלת אחדות וכי נתניהו יציג לפניהם את האתגרים בפניהם תעמוד ממשלתו.

מניית בנק קרדי סוויס, המוחזק ב-3.4% על ידי כור מקבוצת אי.די.בי, רשמה אתמול בוול סטריט ירידה של 10.3%.

כי"ל והחברה האם, החברה לישראל פותחות את יום המסחר לאחר ירידות חדות במניות האשלג והדשנים אמש בניו יורק. מניית פוטאש איבדה אתמול 9.2%, מוזאיק נפלה ב-15.6% ואגריום ירדה ב-8.4%.

בז"ן, שבשליטת החברה לישראל, הזהירה אתמול על הפסד צפוי של 125 מיליון דולר ב-2008. הסיבה לכך - הירידה במחיר הנפט והשינויים בשער החליפין המשפיעים על שווי המלאי שמחזיקה בז"ן. את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיימה בז"ן ברווח של 73 מיליון דולר, פירוש הדבר כי ברבעון הרביעי תציג בז"ן הפסד של 198 מיליון דולר. חברת פרטנר סיימה את שנת 2008 עם עלייה של 3.5% בהכנסות ל-6.3 מיליארד שקל ועם עלייה של 12% ברווח הנקי שהסתכם במיליארד שקל.

חברת הסלולר פלאפון, שבשליטת בזק, תתחיל בניסוי של תקשורת אלחוטית במכוניות החשמליות של בטר פלייס. הניסוי יכלול שימוש בטכנולוגיה החדשה של פלאפון, High Speed GSM, כדי להעביר נתונים מהמכונית (על מצב הסוללה ותכנון הדרך של הנהג) למרכזי השליטה של החברה - ובחזרה (לדוגמה, על תחנות הטעינה הקרובות).

גאון אחזקות מצטרפת לחברות רבות בשוק ההון שהחלו בוויתורי שכר לדרג הבכיר במטרה לחסוך בהוצאות עקב המשבר הכלכלי. מנכ"ל החברה, שי פרמינגר, סגני המנכ"ל ועובדים נוספים הכפופים למנכ"ל, מוותרים על 10% משכרם מה-1 בפברואר עד סוף 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully