וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החור בכיס הגיע לרשתות האופנה: ירידה של כ-15% בפידיון מינואר

מאת עדי דברת

24.2.2009 / 10:21

זאת על-אף שביום הבחירות זינקו המכירות במאות אחוזים. סיבות נוספות לירידה: החורף המקרטע ותנועה דלה בקניונים



>> מזג האוויר הגשום ויום השבתון בבחירות לא הצליחו להציל את רשתות האופנה, שרושמות ירידה גדולה במכירות מתחילת השנה. המשבר הכלכלי, מצב הרוח של הציבור, תנועה דלה יותר בקניונים והחורף שאיחר להגיע גרמו לרשתות האופנה לצאת במבצעים אגרסיוויים, תוך שהן חוות קניבליזציה מצד מתחרותיהן ושחיקה נמשכת ברווחיות.



"מסתמן כי ינואר ופברואר יסתכמו בירידה של 15% בפידיון לעומת שנה שעברה", מספר עופר שחטר, מנכ"ל חברת אריאל פרומול לניהול קניונים ומרכזים מסחריים. גם מנכ"ל דיזנגוף סנטר, איתן גולדמן, הציג נתונים זהים.

רשתות אופנה אחרות אף מסרו נתונים קשים יותר. צביקה לוינסון, מבעלי HDL, מספר כי על אף שהמצב אצלו שפיר הוא שומע על ירידות של 15% במכירות של ינואר בקניונים מסוימים. לדברי גורם בכיר אחר, הירידות אף מגיעות לכדי 25%-30%.



בכיר באחד מקבוצות הקניונים הסביר את השתלשלות האירועים שהביאה את רשתות האופנה למצבן הנוכחי: "בנובמבר הפגיעה היתה של 20% לעומת אשתקד, בגלל מזג האוויר החם והמשבר הכלכלי. בדצמבר כל רשתות האופנה יצאו במבצעים כך שהמכירות נותרו כמו שהיו בשנה שעברה, אבל הרווחיות שלהן היתה נמוכה יותר. ינואר התחיל טוב אך ביום העשירי בחודש היתה עצירה וירידה גדולה במכירות עד יום הבחירות. בבחירות זה התאושש ומאז המכירות סבירות בגלל הגשמים, אבל הרווחיות נותרה נמוכה עקב המבצעים".



בכיר בקבוצת קניונים אחרת מספר כי בינואר היתה ירידה של 10% בפידיון של רשתות האופנה לעומת ינואר אשתקד, וכי פברואר התחיל גרוע מאוד, אך בימים האחרונים החלה התאוששות.



השחיקה ברווחיות של רשתות האופנה גדולה אף יותר, מכיוון שהמבצעים האגרסיוויים מביאים להם מכירות ופידיון אך רווחיותם נשחקת עד מאוד. יום הבחירות הגדיל את המכירות של רשתות האופנה במאות אחוזים לאותו יום, וללא המכירות הירידה היתה חדה אף יותר. רשתות האופנה ניצבות בימים אלה מול בעיה נוספת - הגשם אמנם הגיע בימים האחרונים אך הרשתות, שהחלו במבצעי סוף עונה מוקדם מהרגיל - כבר בתחילת נובמבר - מצאו עצמן ללא סחורה מתאימה. כך, רשת FOX נמצאת זה זמן מה עם חוסרים של קולקציית החורף.



"החורף הגיע רק באמצע דצמבר וכיום או שכבר אין סחורה או שאנשים כבר לא קונים בגדי חורף, ועדיין לא קונים את קולקציית הקיץ", מספר בכיר ברשת אופנה גדולה. "מנתונים שקיבלנו כל השוק נמצא בירידה של 5% ב-2009 לעומת שנה שעברה. התנועה בקניונים הצטמצמה ולפי תחזיות המצב רק יחריף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully