וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פורקס: אם התחזקות הדולר מול היין תימשך מדובר בסמן ימני לגל עליות נוסף של הדולר

TheMarker

24.2.2009 / 10:32

בתחילת יום המסחר אתמול התחזק השקל כנגד הדולר בצורה מתונה יותר מאשר התחזק הדולר כנגד המטבעות העיקריים בעולם. בסופו של יום לא חל שינוי משמעותי בשער ביחס לסוף השבוע הקודם. נראה כי הצמד עדיין בהמתנה דרוכה לתגובת הדולר בעולם לגל העכור המתגבר בוול סטריט



המשך החששות מהתפוררתו של המגזר הפיננסי בארה"ב ואפשרות הלאמת בנקים מסחריים כמו בנק אוף אמריקה וסיטי בנק, שלא יורדת מסדר היום, גורמים לגל העכור בשווקים הפיננסיים לשבור שיאים שליליים.



מדד ה-S&P500 ירד אתמול ב-3.5% וחזר לרמתו מלפני 11 שנה ב-1997. גם הנפט ירד אתמול ב-4% עקב החששות מהמיתון המעמיק. שוק המטבעות נמצא בהמתנה. היחלשות הדולר בעולם, שהחלה לקראת תום המסחר ביום שישי נמשכה גם במהלך יום המסחר אך נראה כי היא נבלמה בינתיים.



הרשויות בארה"ב מרגיעות: אנו "עומדות יציבות" מאחורי המערכת הבנקאית



אתמול לפני פתיחת המסחר ניסו הרשויות להרגיע את ציבור המשקיעים והודיעו כי הן עומדות יציבות מאחורי המערכת הפיננסית בארה"ב. הודעה זו פורסמה עקב הפרסומים מסוף השבוע כי קבוצת סיטי גרופ מנהלת מגעים עם הממשל על הלאמת 40% מהחברה.



שר האוצר, גייטנר, הודיע כי ביום ריבי יחלו "מבחני הלחץ" לבנקים הגדולים על מנת לבחון באם הם מסוגלים להמשיך ולהתמודד עם המשבר המחריף והולך לבדם, או שהם יזדקקו לסיוע מהממשל במסגרת תכנית הסיוע שאושרה.



התכווצות של 0.5% ברבעון האחרון של 2008 לא מותירה ספק: ישראל במיתון



מי שהיה לו עוד ספק לגבי המיתון אצלנו קיבל אתמול את הנתונים הרשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המצביעים על התכווצות בתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) בשיעור של 0.5% ברבעון האחרון של 2008. זאת לעומת צמיחה מתונה של 0.9% ברבעון הקודם.



ברבעון הראשון של 2009 צפויה גם כן צמיחה שלילית ושני רבעונים רצופים שכאלה הם ההגדרה הכלכלית המקובלת למיתון. דומה כי הממשלה והציבור אינם מפנימים בינתיים את הנתונים אך ככל שנתקדם ב-2009 יתקרב המיתון ליותר ויותר אזרחים שירגישו אותו בכיסם.



פישר מפחית את הריבית ב-0.25% ומאותת על הפסקת ההפחתות



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, החליט להפחית את הריבית במשק ב-0.25% והעמידה על רמת שפל חדשה של 0.75%. ההפחתה נמוכה מהציפיות ומרמזת על כך שיתכן כי תם עידן הפחתות הריבית בישראל. בכל מקרה הרבה נמוך מכאן כבר אין לאן לרדת וכנראה שהנגיד משאיר את יתרת תחמושת הריבית לזמנים קשים יותר, אם יגיעו.



נפט (ספוט: 38.05)



הלחץ המתגבר בשווקי המניות אינו פוסח גם על שוק הנפט. אתמול, לאחר שנמוגו השפעות פקיעת החוזה של חודש מרץ מיום שישי, נפל מחירה של חבית נפט בכ-4% ויום המסחר הסתיים ברמה של 38.44 דולר לחבית.



כרגיל אופ"ק ממשיך וימשיך לאיים בקיצוץ התפוקות אך ככל שמעמיק המיתון חברות גדולות יצרכו פחות מוצרי אנרגיה והמחיר עלול להמשיך לרדת, לפחות עד הרמות הנמוכות שלו מהחודשים האחרונים סביב 33 דולר לחבית.



דולר/שקל (ספוט: 4.1440)



בתחילת יום המסחר אתמול התחזק השקל כנגד הדולר בצורה מתונה יותר מאשר התחזק הדולר כנגד המטבעות העיקריים בעולם. בסופו של יום לא חל שינוי משמעותי בשער ביחס לסוף השבוע הקודם. נראה כי הצמד עדיין בהמתנה דרוכה לתגובת הדולר בעולם לגל העכור המתגבר בוול סטריט.



בחודשים האחרונים ירידות בוול סטריט גררו את התחזקות הדולר בארץ ובעולם. גל הירידות הנוכחי בוול סטריט לא הצליח בינתיים לגרור את הדולר להתחזקות משמעותית, אך כזו יכולה להתרחש בפתאומיות ובאגרסיוויות ואז עשוי הצמד דולר - שקל לזנק מעלה לכיוון 4.20 שקלים לדולר.



יורו/דולר (ספוט: 1.2720)



אתמול בבוקר המשיך הצמד במהלך האגרסיווי שלו שהתחיל ביום שישי לקראת תום יום המסחר והיורו טיפס עד קרוב לרמת 1.30. משם חזר במהירות את כל הדרך עד רמת 1.2650 וכרגע הוא סובב סביב הרמה המשמעותית ב-1.27.



השאלה הגדולה שעדיין מהדהדת באוויר היא האם המהלך שהתחיל ביום שישי היה תחילתו של היפוך או שהסוחרים הגדולים רק בדקו את קצה גבול היכולת של הסוחרים הקטנים. בקרוב נדע. התנגדות ראשונה ממוקמת ב-1.2990. ההתנגדות הבאה ב-1.3080. תמיכה ראשונה נמצאת ב-1.2710. לאחריה מצויה תמיכה ב-1.2650.



דולר/יין (ספוט: 95.20)



הדולר ממשיך להתחזק כנגד היין וכל ניסיון להיפוך נקטע בימים האחרונים במהירות. הבוקר כבר קבע שיא של כמעט 3 חודשים ברמה של 95.30 יין לדולר. אם חזר היין לקורולציה הוותיקה שלו של היחלשותו כנגד הדולר כמו המטבעות האחרים, הרי שהוא מהווה סמן ימני להתחזקות הדולר כנגד רוב המטבעות, אך מוקדם להכריז זאת רשמית, בעיקר לאור ה"זיגזוג" של הימים האחרונים. התנגדות ראשונה נמצאת ב-95.30. לאחריה נמצאת רמת 95.90. תמיכה ראשונה נמצאת ב-94.50. לאחריה נמצאת רמת 93.80.



ליש"ט/דולר (ספוט: 1.4550)



גם אתמול המשיכה הליש"ט להתחזק כנגד הדולר ונעצרה באזור 1.4650. משם חזרה להיחלש עד לאזור 1.45 ועדיין כל המהלך מתבצע בעדינות יחסית למה שלימד אותנו הצמד בחודשים האחרונים. כמו אתמול אנו עדיין סבורים כי מוקדם להספיד את מהלך הירידות ואת התחזקותו של הדולר. התנגדות ראשונה נמצאת ב-1.4630. תמיכה ראשונה נמצאת ב-1.4510. תמיכה חזקה נמצאת ב-1.4300.



דולר/פרנק שוויצי (ספוט: 1.1680)



גם בצמד דולר - פרנק שוויצי נמשכה היחלשות הדולר בבוקר מעט, אך הוא לא הצליח לשבור את התחתית מיום שישי בשער של 1.1450 וחזר את כל הדרך לאזור 1.17 עדיין במסגרת המגמה ארוכת הטווח של התחזקות הדולר. אם תימשך, יעדה הן הרמות מנובמבר ודצמבר ב-1.22 עד 1.23 פרנק שוויצי לדולר. התנגדות ראשונה נמצאת ב-1.1715. ההתנגדות הבאה נמצאת ב-1.1800. תמיכה ראשונה נמצאת ב-1.1620. התמיכה הבאה מצויה ב-1.1510.



הכותב אילן דנציגר הוא אנליסט מט"ח בכיר בכלל פורקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully