וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: בטווח המיידי ישנו סיכוי להתחזקות השקל - לאורך זמן מהלך זה ריק מכוח אמיתי

TheMarker

24.2.2009 / 10:42

התחזקותו של הדולר בעולם תיתן מהשפעתה גם על המטבע המקומי אשר עשוי לחזור ולהיחלש אל מול הדולר



היורו לא הצליח לשמור על כוחו כנגד הדולר וצנח מתחת לרמות של 1.27 ביום המסחר הראשון של השבוע, זאת לאחר שקודם לכן הגיע הצמד יורו - דולר לשער של 1.2991 המהווה שיא של 12 יום. על פי הערכות האנליסטים מה שהביא ללחץ מכירות על היורו היו הערותיו של נשיא ה-ECB. היורו נסחר סביב הרמות של 1.2695 אל מול הדולר, סביב הרמות של 0.8770 אל מול הסטרלינג וסביב הרמות של 120.15 אל מול היין.



ז'אן קלוד טרישה, ציין כי יש להתמקד למקד את הכוחות בכלכלה המקומית והסקטור הבנקאי הרעועה בגוש היורו, מה שתורגם כי הידוק המדיניות המוניטארית אשר עשויה להביא להפחתות ריבית נוספות של הבנק המרכזי בגוש מהרמה הנוכחית של 2.0%. בנוסף, אכזבה הייתה לאחר שהמנהיגים האירופאים אשר היו צפויים ליצור אימון בקרב המשקיעים לדרכים קונקרטיות בכדי לפעול ולהתמודד עם המיתון בפגישתם הצפויה של 20 המדינות המפותחות באפריל הקרוב, כשלו לעשות כן עם תום פגישתם מסוף השבוע החולף.



הדולר התרומם לשיא של כמעט 3 חודשים אל מול היין כאשר נסחר סביב הרמות של 95.00 ביום שני. המטבע היפאני נפל בזירה העולמית בשל התחזיות כי ממשל ארה"ב עשויה להשתלט על חלק נרחב של תאגיד סיטי גרופ ולהזרים עוד מזומנים לבנקים מקומיים אשר נמצאים בקשיים.



ביום שני דווח בארה"ב שהממשל האמריקאי יקח תחת חסותו כ-40% מהחברה בכך שימיר מניות מועדפות לחלק משותף. הידיעה הזו הפחיתה את הדאגה כי הממשלה תלאים את הבנק האמריקאי הגדול ודחפה לאופטימיות בשווקים. הדולר והיין היו שני המטבעות המועדפים לסוחרים אשר חיפשו מפלט בטוח אך החדשות של יום שני שינו זאת כאשר האטרקטיוויות של הדולר הולכת וגוברת.



היום במרכז העניינים יהיו מספר נתונים, הראשון מביניהם הינו סקר האקלים העסקי של המכון למחקר הכלכלה בגרמניה בשעה 9:00 (GMT). לאחר מכן בשעה 11:00 (GMT) האיחוד לתעשייה הבריטית את סקר הפצת המכירות בסקטור הקמעונאי והסיטונאי. ולבסוף, תשומת לב רבה תהייה לנתוני סקר בטחון הצרכן בארה"ב ועדותו של נגיד הפדרל רזרב, בן ברננקי בשעה 15:00 (GMT).



דולר/שקל



המטבע הישראלי חוזר להתחזק ביום שני. נגיד הבנק המרכזי מפתיע את השווקים ומקצץ ב-0.25% בריבית לטווח קצר ומעמידה על רמה של 0.75%, זאת לאחר השוק גילם פיחות של חצי אחוז ובכך הדגיש כי יחפש דרכים אחרות להתמודד עם המצב של המשק אשר נמצא בהצטמקות מתמדת.



תחזית הבנק המרכזי כי בשל המיתון העולמי הצמיחה בשנת 2009 תעמוד על 0.2% בלבד וביחד עם ירידה בלחצים האינפלציונית מאפשרים לבנק המרכזי לפעול במדיניות מוניטארית אשר דוגלת בהפחתות ריבית.



בטווח המיידי ישנו סיכוי להתחזקות השקל, אך לאורך זמן מהלך זה נראה ללא כוח אמיתי, התחזקותו של הדולר בעולם תיתן מהשפעתה גם על המטבע המקומי אשר עשוי לחזור ולהיחלש אל מול הדולר.



זהב



החוזה על הזהב לא מצליח להחזיק מעל הרמות של 1,000 דולר לאונקיה וחוזר לרדת, זאת לאחר שהמשקיעים מחליטים לממש רווחים לאור הראלי האחרון של המתכת היקרה אך עם זאת על פי הערכות רבים צפויים לחזור במהרה להחזיק את הזהב ובכך לדחוף את החוזה מעלה לשיא של 1030 דולר לאונקיה בשל הדאגה לאי יציבות בסקטור הפיננסי ואינפלציה בטווח הרחוק. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר ביום שני סביב הרמה של 992.50 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי מזנק לשיא של 41.50 ונופל לרמות של 38 דולר לחבית. הירידה בניירות הערך בוול סטריט הפילה את מחירי הנפט בכ-4.0% ביום שני, זאת לאור הדאגה כי אי הוודאות בנוגע לכלכלה נותרת כשהממשל האמריקאי מבצע מהלכים לשמר את הבנק סיטי גרופ. הביקושים לנפט יורדים בשל המיתון והסנטימנט השלילי אינו מעודד משקיעים להחזיק בזהב השחור. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר סביב הרמות של 38.00 דולר לחבית.



הכותב: רודיאן רחנייב הוא אנליסט בכיר בחדר המסחר של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully