וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': חדשות לא טובות לכי"ל - מחיר סלע הפוספאט נחתך ביותר מחצי

נתן שבע

24.2.2009 / 10:48

למרות זאת, ממליץ חיים ישראל לנצל את החדשות הרעות ברבעון הראשון להגדלת רכישות במניה


מניית מאבדת היום גובה בעקבות הנפילות אתמול במניות הדשנים בארה"ב. במריל לינץ' מדגישים הבוקר את ההשפעה השלילית שעשויה להיות לנפילה במחיר סלע הפוספאט. זאת כפי שעולה מחברות OPC, החברה שבשליטת ממשלת מרוקו שמשווקת מחצית מהכמות לעולם, ומחברת מיסיסיפי פוספאט שמצביעה על ירידה של מחיר הפוספאט מרמה של 250 דולר לטונה ל-120 דולר לטונה לאור הביקוש הנמוך. האנליסט חיים ישראל ציין כי עד כה הצליחה החברה המרוקאית לשמר את המחיר באמצעות הקטנת ההיצע.

סלע הפוספאט הוא חומר הגלם העיקרי המשמש, בין היתר, להפקת דשני ה-DAP אותם משווקת כי"ל ומהווה גם חומר גלם לקוטל העשבים הגלייפוסט המשווק גם על ידי מכתשים אגן. "מחירי הדשנים מבוססי פוספאט ירדו מרמה של 1,200 דולר לטונה באמצע 2008 ל-360 דולר לטונה והיקפי המכירות נחתכו בחצי לכן מחירי סלע הפסופאט לא יכל להישאר במחיר גבוה כל כך".

ירידת המחירים לא טובה לכי"ל. החברה מייצרת 90% מסלע הפוספאט לשימושים פנימיים, כך שלשינוי במחיר אין השפעה עליה כיוון שהיא כמעט ואינה מוכרת את סלע הפוספאט החוצה. אולם, לחברה יש תוכנית ארבע שנתית להגביר את ייצור הפוספאט ל-1.1 מיליון טונה ולהתחיל למכור אותו", מציין ישראל. "הירידה במחיר סלע הפוספאט עשויה להשפיע בסופו של דבר על מחירי השנים מבוססי הסלע. אמנם ירידה במחיר הסלע מגדילה את שיעורי הרווחיות של היצרנים אבל בסביבה של האטה היא מובילה לירידה במחיר של המוצר הסופי. כמו כן היא עשויה ירידת המחיר עשויה לחזור ולהגדיל את התחרותיות בענף".

ההמלצה של ישראל נותרה על "קנייה" במחיר יעד של 39 שקל- גבוה ב-21% ממחיר המניה בשוק הבוקר בפתיחת המסחר. "בשורה התחתונה, החדשות האחרונות אינן טובות לכי"ל ושני הרבעונים הקרובים יהיו לא טובים. אולם כדאי לנצל את החדשות הרעות שיהיו ברבעון הראשון לרכישות על מנת ליהנות מהריבאונד מהביקוש שיגיע במהלך עונת האביב", מציין ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully