וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל: ירידה של 10% בייצוא ב-2008

גיא גרימלנד

24.2.2009 / 10:51

המשבר הגיע גם למעסיקה הגדולה ביותר בהיי טק הישראלי. בשלב זה לא הודיעה על קיצוץ עובדים. "ייתכן שניאלץ לנקוט בצעדי ייעול בעתיד"

אינטל ישראל הודיעה הבוקר על ירידה של 10% ביצוא בשנת 2008, ל-1.39 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.54 מיליארד דולר בשנת 2007. החברה ציינה כי בינתיים לא ביצעה פיטורים, אך ייתכן שתיאלץ לנקוט בצעדי ייעול בשנת 2009 שלא כוללים פיטורי עובדים.

אינטל ישראל היא המעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי. החברה מעסיקה מעל 6,000 עובדים במרכזי ייצור ופיתוח בירושלים, חיפה, פתח תקווה, יקום וקריית גת. בנוסף, יש לה אחזקות במפעל של נומוניקס המעסיק כ-1,300 עובדים. גל הפיטורים האחרון באינטל אירע ב-2006, אז קיצצה החברה 10,500 משרות בשל התחרות הגוברת מול AMD שנגסה ברווחיה. באותו גל קיצוצים פוטרו בישראל רק כמה עשרות עובדים.

בחודש ינואר הודיעה אינטל העולמית כי תסגור את מפעליה במלזיה ובפיליפינים ואת המפעל היחיד שלה בעמק הסיליקון, מהלך שבעקבותיו יפוטרו עד 6,000 מעובדי החברה. ההודעה הגיעה יום אחרי שאינטל, יצרנית המעבדים למחשבים אישיים (PC) הגדולה בעולם, הורידה את המחירים של כמה מהשבבים שלה, ושבוע אחרי שדיווחה על ירידה בהכנסותיה ברבעון הרביעי. אינטל תסגור שני מתקני ניסוי וייצור – בפנאנג שבמלזיה ובקאוויט שבפיליפינים. החברה תפסיק את הייצור במפעליה באורגון ובסנטה קלרה שבקליפורניה – המפעל היחיד שנותר ברשותה בעמק הסיליקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully