וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות בסך 600 אלף שקל על חלפני כספים שהפרו את הוראות חוק איסור הלבנת הון

ירון כהן צמח

24.2.2009 / 11:47

מדובר בחובות הדיווח לרשות לאיסור הלבנת הון זיהוי ואימות פרטי לקוחות



יחידת רשם נותני שירותי מטבע באגף שוק ההון במשרד האוצר, הטילה קנסות כספיים בסך של כ-600 אלף שקל על 10 נותני שירותי מטבע, אשר הפרו הוראות לפי חוק איסור הלבנת הון בשנת 2008.



וועדת העיצומים לפי חוק איסור הלבנת הון, באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דנה במהלך שנת 2008 בעניינם של 11 נותני שירותי מטבע אשר הפרו הוראות לפי חוק איסור הלבנת הון. על עשרה מתוכם החליטה הוועדה להטיל קנסות כספיים בסך כולל של כ-600 אלף שקל. על נותן שירותי מטבע אחד, הסתפקה הוועדה במתן התראה. שמות נותני שירותי המטבע אינם מפורסמים במסגרת הוראת החוק.



יחידת רשם שירותי מטבע אחראית על רישומם של נותני שירותי מטבע ומפקחת על קיום חובותיהם לפי הוראות חוק איסור הלבנת הון. הקנסות הוטלו בעקבות ממצאי הביקורות שבוצעו על ידי היחידה, על פיהם הופרו חובות המוטלות על נותני שירותי מטבע מכוח חוק איסור הלבנת הון. מדובר בין היתר בחובות הדיווח לרשות לאיסור הלבנת הון, זיהוי ואימות פרטי לקוחות, דרישת הצהרת מבקש שירות, שמירת מסמכים ועוד.



נותני שירותי מטבע מוגדרים בחוק כמי שעיסוקו במתן אחד מהשירותים הבאים: המרת מטבע של מדינה אחת במטבע של מדינה אחרת; (2) מכירה או פדיון של המחאות נוסעים בכל סוג של מטבע; (3) קבלת נכסים פיננסיים במדינה אחת כנגד העמדת נכסים פיננסיים במדינה אחרת; לענין סעיף זה, "נכסים פיננסיים" - מזומנים, המחאות נוסעים, שקים, שטרי חליפין, שטרי חוב, ניירות ערך סחירים, אשראי או פיקדונות כספיים; (4) החלפת שטרות כסף; (5) ניכיון שקים, שטרי חליפין ושטרי חוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully