וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין צונח ב-1.1% לשפל של שלושה חודשים מול הדולר בשל החששות מפני הידרדרות נוספת בכלכלת יפאן

אשר שכטר

24.2.2009 / 12:19

הדולר נחלש בשל הציפיות כי מדד קייס-שילר יצביע היום על הנפילה החדה אי פעם במחירי הבתים בארה"ב



הין נופל כעת לשפל של 12 שבועות מול הדולר והיורו, לאחר שהחששות מפני ההידרדרות בכלכלת יפאן ואי-היציבות הפוליטית במדינה הפחיתו את הביקוש למטבע היפאני. הדולר נחלש מול היורו, בשל הציפיות כי מדד קייס-שילר שיתפרסם היום יצביע על הנפילה החדה אי פעם במחירי הבתים בארה"ב.



כלכלת יפאן, אשר רשמה צמיחה שלילית של 12.7% בחישוב שנתי ברבעון הרביעי של 2008, צפויה לרשום צמיחה שלילית של 4% בשנת הכספים שתתחיל ב-1 באפריל, לפי תחזית בלומברג. ההידרדרות הכלכלית במדינה הובילה לירידה חדה בתמיכה הציבורית בראש ממשלת יפאן, טארו אסו, אשר נפל ל-11.4% לפי סקר שפורסם היום בעיתון היפאני "סאנקיי".



הין נופל כעת ב-1.1% מול הדולר לרמה של 95.60 ין לדולר, על רקע הערכות הכלכלנים כי מחר ידווח משרד האוצר שהגירעון היפאני במאזן הסחר התרחב ל-1.2 טריליון ין (12.7 מיליארד דולר) בחודש ינואר, בעקבות הנפילה החדה ביצוא וביבוא. מול היורו, נחלש הין זה היום החמישי ברציפות ל-121.29 ין ליורו.



"נראה שהין מאבד בהדרגה את מעמדו כמפלט למשקיעים. המצב הכלכלי הפוליטי ביפאן עגום מאד, ולכן הין נחלש", אמר מסאנובו אישיקאווה, מנהל המסחר במט"ח בחברת המסחר היפאנית טוקיו פורקס, לבלומברג.



הדולר נחלש כעת ב-0.6% מול היורו לרמה של 1.2769 דולר ליורו, בעקבות הערכות כי מדד S&P/קייס-שילר שיתפרסם היום יצביע על נפילה של 18.3% במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב בחודש דצמבר - הירידה החדה ביותר אי פעם במחירי הבתים בארה"ב. מול הליש"ט, נחלש הדולר ב-0.3% ל- 1.4528 דולר לליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully