וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים ממשיך להנשים את מעריב

העיתון צבר הפסדי עתק של 411 מיליון שקל וסובל מתזרים מזומנים שלילי. פועלים מצטרף לכלל ביטוח שהלוותה לאחרונה כסף לחברה האם

מעריב ממשיך לקבל הנשמה מלאכותית מבנק הפועלים, המממן העיקרי של העיתון. הפועלים יעמיד לטובת מעריב אשראי נוסף, בהיקף של 50 מיליון שקל, מהם 15 מיליון שקל כבר הועברו.

במקביל, החברה האם של מעריב, הכשרת הישוב, תעמיד לרשות העיתון הלוואה של 37 מיליון שקל, מהם הועברו כבר 25 מיליון שקל.

ההלוואה מותנית ביישום תכנית עסקית מקיפה, שנשכרו על ידי מעריב בהסכמת בנק הפועלים. בנוסף, מעריב אמורה לתת לבנק בטחונות נוספים שירשתו את ההלוואה. תכנית ההתייעלות במעריב כוללת חיסכון בחומרי גלם, (נייר, צבע ודפוס) והפחתת הוצאות שכר.

עד סוף מרץ העיתון, שבשליטת משפחת נמרודי, מתכוון להציע לחלק מעובדיו, (שאינם מחזיקים בו מניות), אופציות בהיקף של כ-5% מהחברה. מעריב מנסה כיום מלכור את "בית מעריב", כדי לפרוע את תשלום האג"ח הקרוב בחודש מרץ, (סדרה ג').

בינתיים הכשרת הישוב היא זו שנאלצת לממש התחייבותה לרכוש את הבנין, תמורת 32.5 מיליון שקל, כאשר אם יהיה קונה שיציע מחיר גבוה יותר, הכשרה תשתחרר מהעסקה.

בדצמבר האחרון היתה זו כלל ביטוח שהסכימה לתת לחברה האם, הכשרת הישוב, הלוואה של 35 מיליו שקל, שנועדו לתשלומי האג"ח של החברה, ולמעשה גם למימון החברה הבת, מעריב.

באפריל אשתקד מעריב הגיעה להסדר עם בנק הפועלים, לפיו הבנק ימחוק לחברה חוב של 30 מיליון שקל ויינתנו לו בטחונות נוספים.

מעריב צבר בשנים האחרונות הפסדים כבדים של 411 מיליון שקל וגם בפעילות השוטפת המצב לא מהמשופרים: העיתון סובל מתזרים מזומנים שלילי של 32 מיליו שקל, (נכון לסוף הרבעון השלישי של 2008).

לאחר ש"שרף" כ-100 מיליון שקל אשתקד, בקופת העיתון נחים מזומנים בהיקף של 6 מיליו שקל בלבד. החוב של מעריב לבנקים, (לפני קבלת ההלוואה היום) עמד על כ-200 מיליון שקל.

לכך יש להוסיף חובות של מעל 200 מיליון שקל, לבעלי האג"ח והתחייבויות נוספות. נוכח הפסד תפעולי של 54 מיליו שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, (ההפסד הנקי גבוה יותר), קשה לראות כיצד העיתון ייצא לדרך חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully