וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות הגרמניות מאבדות האמון בתוכנית התמריצים הממשלתית: ביטחון העסקים בגרמניה צנח לשפל של 18 שנה

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 12:36

מדד הסנטימנט העסקי של מכון המחקר Ifo נפל לרמה של 82.6 נקודות בפברואר - רמתו הנמוכה מאז איחוד גרמניה



מדד ביטחון העסקים בגרמניה צנח בחודש פברואר לרמתו הנמוכה ביותר מזה לפחות 18 שנים. זאת, בשל החששות כי תוכנית התמריצים הממשלתית והורדות הריבית של הבנק המרכז האירופי (ECB) לא יצליחו להוציא את הכלכלה הגדולה באירופה מהמיתון.



מדד הסנטימנט העסקי של מכון המחקר הגרמני Ifo, המבוסס על סקר שנערך בקרב 7,000 בכירים, נפל בפברואר לרמה של 82.6, לעומת 83 נקודות בינואר - רמתו הנמוכה ביותר של המדד מאז החל המכון לפרסם את הסקר לאחר איחוד גרמניה ב-1991. תחזיות הכלכלנים היו כי המדד יישאר ללא שינוי בחודש פברואר.



הפרלמנט הגרמני אישר בשבוע שעבר חבילת תמריצים בסך 80 מיליארד יורו (105 מיליארד דולר), שיזמה ממשלתה של הקאנצלרית אנגלה מרקל במטרה לבלום את המיתון המחריף במדינה. חבילת התמריצים הגרמנית היא חבילת התמריצים הממשלתית הגדולה ביותר שהוכרזה עד כה באירופה.



התמ"ג הגרמני רשם צמיחה שלילית של 2.1% ברבעון הרביעי של 2008 - רבעון שלישי ברציפות של צמיחה שלילית בגרמניה והצמיחה השלילית החדה במדינה מאז 1987. המיתון המחריף בגרמניה אילץ חברות רבות במדינה לקצץ משרות ולהשבית מפעלים, בעקבות הירידה בביקוש. שיעור האבטלה בגרמניה עלה בחודש ינואר ל-7.8%, בעוד שמספר דורשי העבודה עלה ל-3.27 מיליון. בורסת פרנקפורט נפלה ב-19% מאז תחילת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully