וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת החינמונים השוודית מטרו אינטרנשיונל קיבלה הצעת רכש; מניית החברה מזנקת ב-60%

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 13:52

הרשת הודיעה כי תבחן את ההצעה, אשר הגיע באמצעות חברת האחזקות קינוויק - הבעלים של 44% ממניות הרשת



רשת החינמונים מטרו אינטרנשיונל קיבלה הצעת רכש, כך דיווחה החברה השוודית. מטרו, אשר צמחה במהירות לעמדתה כרשת העיתונים השלישית בגודלה בעולם אך סבלה לאחרונה מירידה בהכנסות הפרסום בעיתוניה, הודיעה כי היא תבחן את ההצעה, שהגיעה ממקור שלא פורסם, ויתרונותיה.



בעקבות הדיווח על הצעת הרכש למטרו אינטרנשיונל זינקה מניית בחברה ב-60% בבורסת שטוקהולם. באמצעות הזינוק במחיר המניה עלה שווי השוק של החברה ל-380 מיליון קרונות (כ-43.5 מיליון דולר).



עדיין לא ידוע אם מטרו אינטרנשיונל ניהלה מגעים כלשהם הנוגעים להצעה, אשר הגיעה דרך חברת האחזקות קינוויק - הבעלים של 44% ממניות רשת העיתונים.



האפשרות של השתלטות על מטרו אינטרנשיונל צפויה להיות הנושא העיקרי במפגש בעלי המניות בלוקסמבורג היום. נושא נוסף שיידון הוא הנפקת מניות בשווי 440 מיליון קרונות.



מטרו הודיעה כי היא תערוך הצבעה בקרב בעלי המניות כדי לקבל אישור להנפקת המניות, אבל הוסיפה כי חברי הדירקטוריון עשויים לדחות הנפקה שכזו.



בעיותיה של מטרו אינטרנשיונל התבררו בחודש שעבר לאחר שהחברה דיווחה על הפסד של 9.8 מיליון יורו ברבעון האחרון של 2008, לעומת רוח של 3.9 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2007. מטרו דיווחה בנוסף כי מכירות הפרסומות ברבעון הרביעי ירדו ב-14% ל-83.5 מיליון יורו.



בחודש שעבר סגרה מטרו את חטיבתה הספרדית, לאור הפסדים שספגה בעקבות הירידה בהכנסות מפרסום בעיתונים בספרד והעלייה בתחרות.



עיתוניה של מטרו מתפרסמים בלמעלה מ-100 ערים ב-29 מדינות, ולפי החברה להם 17 מיליון קוראים. בשנת 2007 תבעה מטרו אינטרנשיונל את "מטרו ישראל" של דודי ויסמן ואלי עזור, בטענה כי בין השמות קיים קשר אסוציאטיווי שמסב לה נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully