וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון אקסלנס אישר עסקת מיזוג עם קרנות הנאמנות של פריזמה - הדירקטורים מטעם קבוצת דלק התנגדו

אתי אפללו

24.2.2009 / 15:21

בנוסף לא ניתן אישור של הפניקס - כבעל מניות בעסקה - כפי שהתחייב מתנאי האופציה לרכישת האחזקות באקסלנס



לאחר מספר שבועות בהם נראה שהמאבק בין קבוצת דלק של יצחק תשובה ומייסדי אקסלנס רוני בירם וגיל דויטש נרגעו במעט, היום העימות התעורר מחדש. לפני שעה קלה אישר דירקטוריון אקסלנס את עסקת מיזוג קרנות הנאמנות של פריזמה עם אקסלנס. העסקה אושרה על אף התנגדותם של שלושת הדירקטורים מטעם קבוצת דלק, אהוד שפירא המכהן גם כיו"ר הפניק, דרור נגל שמכהן המנכ"ל הפניקס פיננסים, ואייל לפידות - שמיועד להתמנות כמנכ"ל הפניקס.



לפי ההערכות, השלושה התנגדו מאחר והעסקה לא הובאה טרם אישורה לאישור בעלי המניות של אקסלנס. האישור נדרש עקב תנאי האופצייה של מייסדי אקסלנס- רוני בירם וגיל דויטש, למכירת אחזקותיהם באקסלנס לחברת הפניקס של יצחק תשובה. על פי האופציה- כל עסקה מהותית תובא לאישור בעלי המניות של אקסלנס.



כיום הפניקס מחזיקה ב 40% מאקסלנס, ואחת הסיבות לדרישה לאישור העסקאות המהותיות היא שעל פי מנגנון התמחור של האופציה לרכישת 40% נוספים מאקסלנס מידי בירם ודויטש, יש לעסקות שיובילו לשינוי ברווחיות אקסלנס השפעה רבה על המחיר שאותו תצטרך הפניקס לשלם לבירם ודויטש.



ההערכות הן שהשלמת העסקה למיזוג קרנות הנאמנות של פריזמה ואקסלנס תוסיף 40-70 מליון שקל לסכום אותו תצטרך הפניקס לשלם לבירם ודויטש. האופציה לרכישת יתרת אחזקות בירם ודויטש באקסלנס משקפת לבית ההשקעות שווי גבוה, והצדדים נמצאים בסכסוך משפטי סביב האופציה והמחיר אותו תצטרך הפניקס לשלם, אשר מוערך כיום במעל ל700 מליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully