וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים העתידיים בוול סטריט מראים על עליות קלות בפתיחה בציפייה לעדותו של ברננקי בסנאט

ניר צליק

24.2.2009 / 15:46

אמדוקס תסחר על רקע קיצור שבוע העבודה


החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על עליות קלות בפתיחת המסחר בציפייה לעדותו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר.

אמש הסתיים המסחר בירידות שערים, כאשר דאו ג'ונס הגיע לרמת שפל שלא נראתה מאז שנת 1997. דאו ג’ונס ירד ב-3.4% לרמה של 7114.38 נקודות. נאסד"ק איבד 3.7% לרמה של 1387.72 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-3.5% לרמה של 743.34 נקודות.

בגזרת המקרו, המשקיעים כאמור, יישאו את עיניהם בעיקר לדבריו של בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. בנוסף, יתפרסם במקביל לנאומו מדד אמון הצרכנים שאמור לרדת מקריאה של 37.7 נקודות בינואר לרמה של 35.5 נקודות לחודש פבואר, על פי הערכות האנליסטים. המשמעות היא כי הסנטימנט של הצרכנים האמריקאיים כלפי הכלכלה מוסיף להיחלש ורמת ההוצאות שלהם עשויה להוסיף ולרדת.

בענף הבנקאות האמריקאי שמוסיף להידרדר, , הבנק השני בגודלו בארה"ב, חתך את הדיווידנד למשקיעים ב-87% ל-5 סנט למניה, ומסר כי הוא מתכנן לשמור על רמה זו של דיווידנד לתקופה הקרובה. הבנק לא חתך את הדיווידנד מאז שנת 1990.

בית המשפט בארה"ב קבע כי מנכ"ל מריל לינץ' לשעבר, ג'ון תיין, יכול למסור לתובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, את שמותיהם של הבנקאים הבכירים שקיבלו בונוסים מבנק ההשקעות ,ממש לפני, שנרכש על ידי בנק אוף אמריקה. ההחלטה, שנתקבלה על ידי שופט בית המשפט המחוזי בניו יורק ברנרד פרייד מהווה ניצחון לקואומו, אשר הגיש את הבקשה אתמול כדי לאלץ את תיין להעיד בנוגע לבונוסים שחולקו לעובדי הבנק.

, אשר קיצץ 10% מכח האדם ברחבי העולם במהלך השנה האחרונה, יקטין את צוות המחקר במניות ביפאן השבוע – כך אמרו גורמים המקורבים לחברה. בצוות כיום 70 עובדים, לעומת רמת שיא של 110 בנובמבר.

אמריקן אקספרס, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בארה"ב לפי מחזור מכירות, משלמת בימים אלה למחזיקי כרטיסים של החברה 300 דולר לכל אחד אם יסכימו לסגור את חשבונותיהם בחברה, במטרה להפחית את מספר החובות האבודים כדי להימנע מהפסדים נוספים לאחר שנזקקה בשנה שעברה לסיוע ממשלתי בסך 3.4 מיליארד דולר.

AIG (סימול AIG), לשעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם, צפויה לדווח בקרוב על הפסד של 60 מיליארד דולר, ותיאלץ לבקש סיוע נוסף מהממשל האמריקאי. הפסדי העתק עלולים לגרור הורדות דירוג נוספות לחברה, אשר יחייבו את חברות הביטוח האמריקאי לגייס ערבונות נוספים. בתגובה לדיווחים הודיע דובר AIG, ג'וזף נורטון, כי החברה בוחנת חלופות חדשות ביחד עם הבנק הפדרלי של ניו יורק, כדי להתמודד עם בעיותיה.

נשיא והסמנכ"ל התפעולי של החברה, פיטר צ'רנין, הודיע היום כי יעזוב את החברה עם תום החוזה ב-30 ביוני, לאחר 12 שנים בהן שימש כיד ימינו של המנכ"ל והיו"ר של ענקית המדיה, רופרט מרדוק. צ'רנין, המשמש כנשיא חטיבת הסרטים והטלוויזיה של ניוז קורפ, פוקס אינטרטיינמנט גרופ, עוזב את החברה על רקע אי-הסכמתו לקצץ בשכרו לאחר שיפוג חוזהו בחברה ביוני הקרוב.

ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט זנחה תוכניות לדרוש כספי פיצויים מ-25 עובדים שפוטרו באחרונה, וקיבלו תשלום גדול מדי בטעות. מיקרוסופט, אשר הודיעה בינואר כי תקצץ 5,000 משרות בחברה, אישרה כי ניסתה להשיב כספי פיצויים מעובדים שקיבלו תשלומים גבוהים מדי, אך הודיעה כי חזרה בה מהדרישה.

בחברות הישראליות, העולמית, ספקית פתרונות הבילינג וחווית הלקוח, תעבור למתכונת מצומצמת של 4 ימי עבודה בשבוע - בשלב זה לחודש אחד בלבד. את הימים שיחסירו העובדים תגרע החברה מימי החופשה הנצברים שלהם, וגם במידה ולא נרשמו לזכותם ימי חופשה עודפים לא תפגע משכורתם החודשית. בישראל יקבלו העובדים יום חופש בימי ראשון. לעובדים נמסר שהכוונה היא לקיים את המתכונת לחודש אחד אולם גורמים בחברה מסרו שככל הנראה מדובר בפיילוט שיורחב לאחר מכן.

"כל תעשיית השבבים חטפה מכה אנושה והיום אנחנו מרגישים את הזעזוע אצלנו, מאוד לא פשוט לראות כל כך הרבה אנשים שעבדו איתך הולכים הביתה. כמעט כל עובד שלישי מפוטר. זה מרגיש כאילו הבית מתפרק לך על הראש", כך אמר היום עובד בסייפן - שסיימה היום את הליך הפיטורים לכ-70 מתוך 190 עובדיה. ספנשן האמריקאית, שרכשה את סייפן לפני כשנה, הודיעה כי יבוצע קיצוץ רוחבי של 3000 משרות, המהוות כ-35% ממצבת כח האדם של החברה, זאת כחלק מתהליך רוחבי להפחתה בהוצאות.

ברקליס העלה את המלצתו למניית ברקליס ל-"משקל יתר" מ-"משקל שוק" ונקב לחברה מחיר יעד של 10 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 8 דולרים. "בעוד נתוני המאקרו הקשים ממשיכים להכביד על תחום המולכים למחצה", כתבו בברקליס, "אנו סבורים שמארוול תוכל להציג תוצאות יפות תצליח להציג שיפור יחסי".

אורמת צפויה לפרסם היום את דו"חות הרבעון אחרי תום המסחר בוול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully