וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס יוצא נגד הלאמת בנקים בארה"ב: "עדיף להזרים אשראי בטריליונים ולמנוע עיקולים"

נמרוד הלפרן

24.2.2009 / 17:20

מנהל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, ממשיך להמליץ לרכוש כל מה שהממשל בארה"ב קונה



ביל גרוס, מנהל פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם - יצא היום נגד הלאמת בנקים בארה"ב, ואמר כי במקום זאת, נדרשים בארה"ב צעדים ליצירת אשראי בהיקף של טריליוני דולרים ולמניעת עיקולי בתים.



במכתב החודשי למשקיעים שפירסם באתר פימקו, כתב גרוס כי החלטה של הממשל האמריקאי להלאים בנקים תהיה שגויה, ועלולה "ליצור חוסר יציבות שעדיף לקובעי המדיניות לא להסתכן בו". "המטרה של מדיניות עתידית צריכה להיות להזרים מימון למוסדות מלווים לצד שמירת התשתית הבסיסית של שוקי האשראי. הלאמה מלאה וקיצוצים שיבצעו הנושים יגרמו לתוצאה הפוכה".



יציאתו של גרוס נגד הלאמת הבנקים באה על רקע שורה של התבטאויות בעד הלאמת הבנקים בארה"ב, מצד כלכלנים ומשקיעים דוגמת נוריאל רוביני, ג'ורג' סורוס ואלן גרינספאן.



גרוס ציין כי מדיניות ההשקעה שלו ממשיכה להיות "ללחוץ ידיים על הדוד סם" - כלומר, לרכוש את כל מה שהממשל האמריקאי קונה, בתחום המשכנתאות ובתחומים אחרים בשוקי האשראי.



מוקדם יותר החודש העריך גרוס כי כלכלת ארה"ב עלולה לשקוע בשפל כלכלי קטן (mini depression) במידה שהממשל לא ישקיע טריליוני דולרים בעידוד הצמיחה הכלכלית, ובחודש שעבר טען כי המבנה של כלכלת ארה"ב כולה מזה עשרות שנים זהה לזה של "הונאת פונזי". "לעת עתה, הכלכלה בסגנון-פונזי שלנו וצעדי המדיניות שנועדו לתמוך בה מעודדים את משקיעי האג"ח לחקות את צעדי הדוד סם ושותפיו הגלובלים. קנו מה שהם קונים, אבל תגיעו לשם לפניהם", כתב גרוס במכתב למשקיעים בחודש שעבר.



גרוס מנהל את קרן Total Return של פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם המנהלת נכסים בסך 132 מיליארד דולר. פימקו היא חטיבה של אליאנץ הגרמנית, חברת הביטוח הגדולה באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully