וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל על פז: אזהרת הרווח אינה נובעת רק מהפסדי מלאי בלבד

TheMarker

24.2.2009 / 17:20

פז פירסמה אזהרת רווח לתוצאות הרבעון הרביעי, לפיה היא תרשום הפסד של כ-80 מיליון שקל, שיעור של כ-21 מיליון דולר



יממה לאחר שבז"ן מדווחת על אזהרת רווח, פז צועדת בעקבותיה. פז פירסמה אזהרת רווח לתוצאות הרבעון הרביעי, לפיה היא תרשום הפסד של כ-80 מיליון שקל, שיעור של כ-21 מיליון דולר.



בהתייחס להודעת פז מעריכה היום האנליסטית גל רייטר מכלל פיננסים כי גם לאחר הפסדי המלאי הפסד הצפוי ברבעון מפתיע לרעה והוא גבוה מההערכות הקודמות. עם זאת סבורה רייטר כי קיים סיכוי שההפסד אינו נובע רק מהפסדי מלאי וצופה שהדו"חות שיפורסמו לקראת סוף מרץ 2009, ישפכו אור על הפעילות התפעולית של החברה. בבית ההשקעות משמרים את המלצת 'תשואת שוק' לפז במחיר יעד של 475 שקל למניה.



פז הצהירה כי התוצאות נבעו מהפסדים שהצטברו בכל השנה בהיקף של כ-105 מיליון שקל בעקבות ירידת מחיר הנפט ובשל אחזקת מלאי לא מוגן. מלאי לא מוגן הוא מלאי שהחברה מחזיקה ואין לה עליו הגנות פיננסיות מפני שינויים בשער הסחורה.



בנטרול הפסדי המלאי, מעריכים בכלל שפז תציג רווח תפעולי. הגורמים נוספים אותם סבורה רייטר שיש להביא בחשבון ככאלו שהביאו להרעה בתוצאות הם השבתה חלקית של בית הזיקוק ברבעון הרביעי השבתה הפוגעת במרווח הזיקוק ולפיכך ברווחיות התפעולית שלו.



כמו כן, בעקבות החורף החם מניחים בכלל כי, מגזר התעשיות בפז נפגע גם הוא ויציג ירידה ברווח התפעולי לעומת רבעון הרביעי ב-2007. עם זאת מדגישה רייטר כי לפז תהנה מהשפעה חיובית על צרכי ההון החוזר בעקבות הירידה החדה במחיר הנפט ולכן תוכל להעמיד תזרים חזק ברבעון הרביעי של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully