וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגריבנה האוקראיני צונח לשפל מול הדולר לאחר שמודי'ס הזהירה מפני הורדת דירוג האשראי של המדינה

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 17:08

הגריבנה צונחת ב-3.4% מול הדולר לרמה של 9.26 גריבנה לדולר; מאז הקיץ נפלה בקרוב ל-50%



המטבע האוקראיני, הגריבנה (hryvnia), צונח כעת לשפל מול הדולר לאחר שחברת הדירוג מודי'ס הודיעה כי היא עשויה להוריד את דירוג האשראי של המדינה בשל המשבר הכלכלי המחריף, הנפילה בערך המטבע ואי-היציבות הפוליטית המונעת מהממשלה לנקוט בצעדים לפיתרון המשבר.



הגריבנה צונחת כעת ב-3.4% לרמה של 9.26 גריבנה לדולר – רמתה הנמוכה אי פעם מול המטבע האמריקאי. מודי'ס הודיעה היום כי היא שוקלת לחתוך את דירוג האשראי של אוקראינה, העומד כיום על B1, בארבע דרגות לדירוג זבל.



הגריבנה איבדה קרוב ל-50% משווייה מול דולר בחצי השנה האחרונה, לאחר שהנפילה ביצוא והימלטות המשקיעים מאוקראינה ומכלכלות מזרח אירופה בכלל הובילו את הכלכלה האוקראינית לרשום צמיחה שלילית – לראשונה מזה עשור. בנוסף למשבר הכלכלי, סובלת אוקראינה ממאבקי כוח בין הנשיא ויקטור יושצ'נקו וראש הממשלה יוליה טימושנקו, אשר לפי מודי'ס משהים קבלת החלטות חיוניות לפתרון המשבר ועשויים להוביל לביטול סיוע החירום בסך 16.4 מיליארד דולר שהסכימה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) להעניק לאוקראינה בנובמבר.



סוכנויות הדירוג פיץ' ו-S&P כבר הורידו החודש את דירוג האשראי של אוקראינה לדירוג זבל של B, חמש דרגות מתחת לדירוג השקעה, ורמזו על אפשרות של הורדות דירוג נוספות במידה שאוקראינה לא תצליח לעמוד בתנאים שהציבה ה-IMF, כשהסכימה לסייע לכלכלתה.



לאוקראינה גירעון של 12.3 מיליארד דולר בחשבון השוטף בעקבות מחנק האשראי הגלובלי, והירידה במחיר הפלדה, הייצוא הגדול ביותר שלה. הבנקים באוקראינה עומדים בפני הפסדים ומחיקות בסך מיליארד דולר. גירעון התקציב של הממשלה עלול לגרום להפרה של הסכמיה של אוקראינה עם קרן המטבע הבינ"ל, מה שעלול להוביל לביטול ההלוואות. כלכלני HSBC צופים כי הכלכלה האוקראינית תרשום השנה צמיחה שלילית של 9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully