וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נתן ארכה של 8 ימים להגיש הצעות לרכישת "פרי גליל"

24.2.2009 / 18:18

כבר במהלך הדיון הודיעה חברת סטארקיסט כי היא מעוניינת לרכוש את המפעל


הדיון בבית המשפט בבקשה למנות כונס נכסים למפעל "פרי גליל" בחצור הגלילית הסתיים הערב ללא החלטה אופרטיווית. בית המשפט קבע כי עד ה-1 במארס יוכלו להתקבל הצעות להסדר נושים למפעל. ב-5 במארס ידון בית המשפט בהצעות שיוצגו בפניו. כבר במהלך הדיון הודיעה חברת סטארקיסט כי היא מעוניינת לרכוש את המפעל.

יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל העליון, יונה פרטוק אמר עם תום הדיון כי "בית המשפט נתן ארכה של שמונה ימים שבמהלכם אנחנו קוראים לממשלת ישראל להיכנס מיד לעובי הקורה. לא יהיו עוד שמונה ימים כאלה לעשות את הכל כדי שהבנקים יעשו את מה שצריך לעשות". לדברי פרטוק, "בית המשפט נתן לנו סיכוי והזדמנות אנחנו יכולים לממש אותם ולהינצל".

יו"ר ועד העובדים של המפעל, מוטי חזיזה, אמר כי "השופט קבע שאנחנו צודקים. הוא נתן לנו סיבה להיות קצת יותר אופטימיים, אבל עדין אי אפשר לישון בשקט. אני יותר רגוע ממה שהייתי לפני ארבע שעות, אבל עדיין מודאג".

הבנקים רוצים כונס, העובדים רואים בזה גזר דין מוות

בשעות הצהריים החל הדיון בבקשת הבנקים למנות כונס נכסים למפעל על רקע חששם של העובדים מסגירת המפעל שתוביל לאבדן זכויותיהם. עם פתיחת הדיון התפרצו עשרות העובדים שהגיעו להפגין מול בית המשפט ואמרו: "אחרי 40 שנה זה מה שמציעים לנו? כונס?".

נציג הבנקים בדיון אמר כי "הכינוס הוא הדרך היחידה שתאפשר את מכירת המפעלים כעסק חי", אמר בדיון נציג הבנקים. נציגת העובדים, עו"ד גלילה רונשטיין, השיבה: "להגיד לעובדים שכינוס הוא לטובתם זו התנשאות ופטרונות. העובדים לא יראו מזה כסף. אנחנו מבקשים הסדר נושים". ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה, ביקש מבית המשפט ארכה, כדי למצוא פיתרון למשבר. "העובדים לא ימצאו עבודה אם יפוטרו", אמר.

מוקדם יותר כ-700 עובדי "פרי גליל" ותושבי חצור הגלילית ערכו תהלוכת מחאה ברחוב הראשי של היישוב. המפגינים חסמו את צומת חצור בכביש מספר 60. סנדר קץ, שעבד במפעל במשך 23 שנים, אמר במהלך ההפגנה כי "יש צורך להקים ועדת חקירה שתבדוק איך הבנקים איפשרו לשלם 90 מיליון שקלים עבור חברת ויטה - תשלום מופרז שהביא להתמוטטות המפעל שלנו". בהפגנה השתתפו תלמידים וחקלאים רבים שבאו להזדהות עם העובדים, וגם פעילים מתנועת הנוער העובד והלומד. גם ראשי רשויות מהצפון הגיעו לתמוך בעובדים. את ההפגנה ליוותה מכונית ההלוויות של חברה קדישא שהשמיעה קינות אבל. עובד החברה אמר כי "מדובר בתפילת אשכבה למפעל ולחצור כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully