וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים השקיע כספי לקוחה בלי רשות; יפצה ב-30 א' ש'

הילה רז

24.2.2009 / 18:48

הבנק השקיע 1.4 מיליון שקל מהעו"ש של תושבת חוזרת בפיקדון דולרי מבלי ידיעתה


בנק הפועלים יפצה לקוחה בכ-30 אלף שקל לאחר שפעל בחשבונה ללא הרשאתה. כך קבע היום שופט בית המשפט השלום בתל אביב מנחם קליין. התובעת, רות סונדרס, תושבת חוזרת, פתחה חשבון בבנק הפועלים בחולון לפני כשנה וחצי והעבירה לחשבונה 1.6 מיליון שקל. לאחר שנותרו בחשבונה 1.4 מיליון שקל רכש בנק הפועלים ניירות ערך של פריזמה פצ"מ דולרי, אשר לטענת התובעת בוצעו ללא הסכמתה ואישורה, אף שנכחה בסניף בעת ביצוע הפעולות.

סונדרס לא קיבלה כל מסמך בגין ביצוע הפעולות בחשבונה. לאחר שהתבקשה להעביר את הכספים מחשבון תושב חוץ לחשבון של אזרח מקומי, התברר לה כי חשבונה נמצא ביתרה של 2,500 שקל, לאחר שהבנק רכש ניירות ערך מחשבונה שלא באישורה. מנהלת האגף בבנק ומנהל הסניף הכחישו את טענותיה של סונדרס לפיהן הפעולות בוצעו ללא אישורה.

סונדרס טענה כי מלבד הנזק הממוני נאלצה לפנות לסניף פעמים רבות, דבר שגזל מזמנה - אותו היא העריכה בסך של 4,000 שקל. בנוסף טענה לעוגמת נפש במשא ומתן מול מנהל הסניף, שלא לקח אחריות לפעולות. את נזקיה ברכיב זה העריכה בסך של 5,000 שקל.

הבנק הכחיש את טענות התובעת. לגישתו, היא היתה מודעת להשקעה והמתינה לראות את תוצאותיה, ומשהתברר לה שהפסידה היא חיפשה עילת תביעה. לגרסת הבנק, הוראת הרכישה בוצעה לאחר שסונדרס הורתה וביקשה מיועץ ההשקעות לבצעה אותה. הבנק מציין כי סונדרס פנתה למנהל הסניף ששאל אותה אם למכור את הקרן לאחר שהפסידה 6,000 שקל, אך היא העדיפה שלא לתת הוראת מכירה. הוראה כזו ניתנה מספר ימים לאחר מכן.

השופט מנחם קליין קיבל את תביעת סונדרס בחלקה. לדבריו הבנק התרשל במילוי חובת הנאמנות שלו כלפי לקוחה בכך שביצע פעולות בחשבונה מבלי שניתנה לכך הסכמתה המפורשת בכתב. השופט דחה את טענות הבנק לפיהן הלקוחה לא הוחתמה על הטפסים לפי נוהג בבנק, לאחר שלדבריו לא הובאו בפניו שום ראיות לנוהג כזה.

השופט מוסיף כי "תשובותיה של מנהלת המחלקה בבנק היו מתחמקות, כלליות וברובן התבססו על עדויות שמועה. היא נמנעה מלהבהיר מהיכן שאובה הסמכות לבצע פעולות בניירות ערך ללא חתימת הלקוח".

השופט קבע כי הבנק יפצה את הלקוחה ב-22 אלף שקל, לפי הנזק הישיר מפעולותיו שבוצעו ללא הרשאתה, וכן בכ-5,400 שקל בשל הנזקים הבלתי ממוניים שנגרמו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully