וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי-פס מאשרת: איחור נוסף של חודשיים לפחות בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים

אבי בר-אלי

24.2.2009 / 19:42

העיכוב בפרויקט נובע מסירוב העירייה לאשר עבודות בכמה מן הצמתים בעיר


פרויקט הרכבת הקלה בירושלים צפוי לאיחור נוסף של כחודשיים בלוחות הזמנים החדשים להקמתו. זאת, בעקבות עיכוב בביצוע עבודות התשתית בעיר, בין היתר בעקבות סירוב עיריית ירושלים להתיר לזכיינית הפרויקט, קבוצת סיטי-פס, את העבודות במספר צמתים מרכזיים בעיר. השלמת הפרויקט צפויה לפיכך רק במהלך חודשים נובמבר-דצמבר 2010 - ואולם המחלוקת בין הזכיינית לעירייה טרם הסתיימה.

לפני שבועיים נחשף ב-TheMarker כי בין העירייה לבין סיטי-פס פרצה באחרונה מחלוקת לאחר שהעירייה הודיעה כי תסרב להעמיד לידי הזכיינית את ההיתרים הבאים הדרושים להתחלת העבודה בצמתים המרכזיים של ירושלים, עד שתציג תוכניות עבודה מוסדרות וראויות לעבודה הכרוכה בחסימת עורקי תנועה מהותיים. גורמים בממשלה טענו כי סיטי-פס אינה עומדת כבר היום בהיקפי העבודות להם התחייבה ומפגרת בלוחות הזמנים במקטעים שכבר קיבלה לידיה. מנגד, בסיטי-פס טענו כי "לא קיימת כל בעיה בקצב העבודה". עוד פורסם כי סיטי-פס הגישה באחרונה בקשה לייבא קבוצה של כ-60 עובדים זרים המתמחים בפרויקטי הנחת תשתית מסילתית - אך טרם נענתה.

כפי שפורסם, אי-מתן ההיתרים מונע במקביל מסיטי-פס לעמוד באבן הדרך הדרושה לה על-מנת לקבל לידיה את הפיצוי מידי המדינה בסך 150 מיליון שקל. פיצוי זה נקבע במסגרת הסכם הפשרה אשר נחתם לפני כחצי שנה בין המדינה, העירייה וסיטי-פס, במסגרתו וויתרה הזכיינית על תביעותיה נגד המדינה בגין איחור של 19 חודשים בפרויקט. במסגרת הסכם זה נקבע כי תאריך השלמת הפרויקט אשר נקבע ל-15 בפברואר 2009 יידחה ל-8 בספטמבר 2010.

למרות המחלוקת, ציין היום מנכ"ל "סיטיפס", אלוף (מיל') יאיר נוה, כי פרויקט הקמת הקו הראשון נמצא "בחודש השמיני להריון", ולדבריו, חלה לאחרונה התקדמות משמעותית לאורך הקו, כשבשבוע האחרון מסתיימת הקמת תחנת הרכבת הראשונה – תחנת גבעת התחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully