וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורופורט הקפיאה פרויקט מרכזי באוקראינה - בשווי 120 מיליון דולר - בעקבות קשיי מימון

מיכאל רוכוורגר

24.2.2009 / 20:12

ב-2008 הפסידה החברה 10 מיליון שקל;



איירפורט סיטי דיווחה על קשיים בהשגת המימון לפרויקטים שלה באוקראינה, עם פרסום תוצאותיה של חברת יורופורט לשנת 2008. בעקבות כך הקפיאה החברה את הפרויקט העיקרי שלה בעיר אודסה. תוכניותיה של יורופורט, שנוסדה ב-2007 על ידי קבוצת משקיעים בראשותו של קירשנבאום, להקים פרויקטי איירפורט סיטי ברוסיה, באוקראינה, ברומניה, בבולגריה, בהונגריה ובלטביה, נראים כרגע כרחוקים מאוד ממימוש.



יורופורט, באמצעות חברה בת קפריסאית, רכשה לפני למעלה משנה קרקע באודסה תמורת 18 מיליון דולר. במקור התכוונה יורופורט להקים במקום פרויקט משולב של משרדים ולוגיסטיקה שצפוי להשתרע על פני שטח של 120 אלף מ"ר. ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת ב-120 מיליון דולר. אולם כעת התוכניות הללו יידחו.



מלבד קירשנבאום, שיזם והוביל את פרויקט איירפורט סיטי סמוך לתב"ג, מבין משקיעי החברה נמנים GTC אוקראינה מקבוצת קרדן, בנק דיסקונט, יעקב ויינשטיין (מנהל ההשקעות הראשי של מגדלי שוקי הון), יאיר סרוסי, מנהל הסניף הישראלי של בנק ההשקעות מורגן סטנלי ואחרים. את שנת 2008 סיימה יורופורט בהפסד של כ-10 מיליון שקל, בדומה ל-2007. מניית החברה איננה נסחרת בתל אביב, אלא רק אג"ח א' הנסחרות בתשואה של כ-19.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully