וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט יממש אופציה למכור 5% לדפי זהב ב-7 מיליון שקל

יורם גביזון

24.2.2009 / 20:28

דפי זהב נערכת להסדר חוב של 348 מיליון שקל לבעלי איגרות חוב


חברת דפי זהב, שנערכת להסדר חוב של 348 מיליון שקל לבעלי אג"ח תאלץ להשקיע בשבועות הקרובים עוד 7 מיליון שקל. על פי מידע שנמסר בישיבת בעלי איגרות החוב שכונסה היום, עומד ראובן קובנט - מנכ"ל חברת דן אנד ברדסטריט שמתמחה במידע עסקי - לממש אופציית Put למכור לדפי זהב 5% ממניות החברה לחברת דפי זהב תמורת 7 מיליון שקל. מחיר המימוש מבוסס על נוסחה שנקבעה בהסכם ההשקעה המקורי של דפי זהב שנחתם במאי 2007. דפי זהב רכשה אז 55% ממניותיה של דן אנד ברדסטריט תמורת 33 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 60 מיליון שקל.

על פי ההסכם ניתן לממש את האופציה על פי הרווח של דן אנד ברדסטריט, שידווח במסגרת הדו"חות הכספיים של דפיזהב ל-2008. דן אנד ברדסטריט רשמה הכנסות של 51 מיליון שקל ב-2008, בהשוואה להכנסות של 37 מיליון שקל ב-2007.

דפי זהב כינסה אתמול את בעלי איגרות החוב ועדכנה אותם שלא תעמוד באחת מאמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהנפקה ממארס 2007. תנאי זה קובע שההון העצמי של דפי זהב יהיה לפחות 20% ממאזנה. בחברה ציינו כי היא עלולה לבצע הפרשה גדולה לירידת ערך המוניטין שנרשם ברכישת החברה על ידי קרן מרקסטון מידי עורק ב-2004, והפרשה זו תקטין את הונה העצמי כך שלא תעמוד באמת המידה הפיננסית.

אי עמידה באמת המידה מקנה לבעלי איגרות החוב זכות לדרוש את הפרעון המוקדם של האיגרות, אולם נראה שמרבית בעלי האג"ח ממתינים להצעה של דפי זהב להסדר החוב שתכלול גם מרכיב של המרת החוב למניות. הצעה זו תוגש ככל הנראה עם השלמת הדוחות הכספיים ל-2008. ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, הבהיר עם זאת לבעלי איגרות החוב שהחברה מחזיקה בקופתה 35 מיליון שקל, ותעמוד בתשלום ריבית של 10 מיליון שקל לבעלי האג"ח באפריל 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully