וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוג'ן במגעים לרכישת אקורדה בניסיון להיות הראשונה לשווק טיפול אוראלי לטרשת נפוצה

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 21:13

אקורדה, המפתחת את התרופה Fampridine, שיתפה בעבר פעולה עם טבע



חברת ביוג'ן איידק (סימול BIIB), יצרנית התרופה שמתחרה בקופקסון של טבע בשוק הטרשת הנפוצה, מנהלת מגעים לרכישת חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית אקורדה (סימול ACOR) - שבעבר שיתפה פעולה עם טבע. המלך בניסיון לשים את ידה על טבליות שמפתחת אקורדה לטיפול בטרשת נפוצה. כך לדברי גורמים המקורבים למגעים לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.



ביוג'ן, היצרנית הגדולה בעולם של תרופות לטיפול בטרשת נפוצה, מנהלת מגעים לגבי אפשרות לרכישת זכויות השיווק של התרופה האוראלית לטרשת נפוצה, Fampridine, שאותה פיתחה אקורדה. אקורדה מסרה היום כי ניסויים קליניים ראשונים בתרופה Fampridine הניבו תוצאות חיוביות. אישור לשיווק התרופה בארה"ב עשוי להתקבל כבר השנה.



ביוג'ן מתחרה בחברות נוברטיס ומרק KGaA על האפשרות להיות החברה הראשונה שתשווק טבליות לטיפול בטרשת נפוצה, מאחר שעד כה קיימות תרופות למחלה זו רק בהזרקה. אקורדה, אשר הפסדיה יותר מהוכפלו בשנה שעברה, מקווה לממן את המשך פעילותה באמצעות מכירת הזכויות לשיווק Fampridine.



"הצעד ההגיוני הבא הוא מגעים ראשוניים עם שותפים פוטנציאלים", אמר היום מנכ"ל אקורדה, רון כהן, בשיחת ועידה עם משקיעים. אקורדה נסחרת בשווי שוק של כמעט 900 מיליון דולר. מכירות התרופה הנמכרת ביותר של ביוג'ן לטיפול בטרשת נפוצה, אוונקס, הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר בשנה שעברה.



טבע הישראלית חתמה בשנת 2003 על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת אקורדה לגבי התרופה Fampridine שאותה פיתחה אקורדה, אם כי שיתוף פעולה זה הופסק ברבות השנים. ההסכם היקנה אז לטבע זכות להיות ראשונה בניהול משא ומתן עם אקורדה לפיתוח ושיווק משותף של התרופה, שנועדה לטיפול בפגיעה בשרירים וביכולת התנועה, תופעה ש-85% מחולי הטרשת הנפוצה סובלים ממנה. התרופה היתה עשויה להיות נלווית לקופקסון, שנועדה להקטין את מספר ההתקפים, ובכך היתה עשויה לחזק את טבע בשוק התרופות לטרשת נפוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully