וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט פרכטר, שצפה את המפולת בשוק המניות בארה"ב: "זה הזמן לסגור את כל פוזיציות השורט"

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 21:46

"צפויה התאוששות חדה בשוק המניות של ארה"ב", העריך נשיא חברת אליוט ווייב אינטרנשונל


המשקיע רוברט פרכטר, נשיא חברת אליוט ווייב אינטרנשונל, המליץ היום למשקיעים לסגור את פוזיציות השורט לאחר שמדד S&P 500 נפל אתמול לשפל של 12 שנים. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. פרכטר המליץ על כניסה לפוזיציית שורט על שוקי המניות של ארה"ב שלושה חודשים לפני תחילת המפולת הנוכחית בשווקים.

פרכטר הזהיר את כל המשקיעים הנמצאים בפוזיציות שורט מפני התאוששות "חדה ומפחידה", כדבריו בשוק המניות. "אנחנו באקלים של הסלמה בתוהו ובוהו הפיננסי", כתב פרכטר, אשר נודע בזכות אזהרתו מפני קריסת בשוקי המניות שבועיים לפני יום שני השחור בשנת 1987. "התפקיד העיקרי שלנו הוא לשמור על הכסף שיש לנו. אם נצא עכשיו, נעשה זאת".

פרכטר ידוע כתומך נלהב של עיקרון גלי אליוט, תיאוריה שופתחה על ידי רואה החשבון רלף נלסון אליוט בתקופת השפל הכלכלי הגדול. אליוט קבע כי תנודות - או גלים - בשווקים, מתחוללים על בסיס מבנה בן חמישה שלבים, של שלושה צעדים קדימה ושניים לאחור, אשר אותו ניתן לצפות מראש.

בחודש יולי 2007 יעץ פרכטר למשקיעים להיכנס לפוזיציות שורט על שוקי המניות בארה"ב, אולם כאמור, כעת הוא המליץ לצאת מפוזיציה זו. מדד המניות S&P 500 נפל ב-52% מאז אוקטובר 2007.

"השוק מכווץ", כתב פרכטר באיגרת למשקיעים היום. "כאשר הוא יגיע לתחתית ויתחיל ראלי, הוא יהיה חד ומפחיד עבור כל מי שנמצא בשורט. אני מעדיף להקים מאשר לאחר", הוסיף.

מוקדם יותר היום הוציא אסטרטג המניות הראשי של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, תומאס לי, המלצת קנייה למדד S&P 500, עם תחזית לטווח קצר לרמה של 800 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully