וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעה שהגיש משקיע שהעביר למיידוף 10 מיליון דולר 6 ימים לפני חשיפת ההונאה

סוכנויות הידיעות

24.2.2009 / 22:33

בית המשפט למשפחת רוזנמן הניו יורקית: "העיתוי האומלל של ההשקעה אינו רלוונטי"



תביעה שהגישה חברת השקעות פרטית מניו יורק נגד הנאמן האחראי על כינוס נכסי חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף, בדרישה להשיב 10 מיליון דולר שהשקיעה אצל מיידוף שישה ימים בלבד לפני מעצרו בגין הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר, נדחתה היום על ידי בית משפט לפשיטות רגל בארה"ב בטענה כי יש להתייחס לתביעה כמו כל שאר התביעות שהגישו לקוחות מיידוף.



מרטין רוזנמן, נשיא חברת ההשקעות של משפחת רוזנמן הניו יורקית, הגיש בינואר תביעה נגד אירווינג פקארד, אשר מונה לכונס נכסים של החברה על ידי תאגיד ההגנה על משקיעים בני"ע בארה"ב (SIPC) - גוף ללא מטרות רווח המסייע בפיקוח על הליכי פשיטת רגל של החברה של מיידוף.



"נראה כי הכסף היה מיועד לרכישת ניירות ערך, ועיתוי העברתו אינו רלוונטי", פסק שופט בית המשפט לפשיטות רגל, בארטון ליפלנד. "סוגיית העיתוי היא החלק העצוב בכך, אבל ישנם הרבה אנשים עצובים. עם כל הסימפטיה שיש לי לכל קורבנות ההונאה", אמר ליפלנד.



בתביעה שהגיש רוזנמן הוא טען כי שוחח עם מיידוף בטלפון ב-3 בדצמבר לגבי אפשרות להשקעה בחברה שלו. לדבריו, אמר לו אז מיידוף כי חברת ההשקעות שלו סגורה להשקעות חדשות עד לתחילת ינואר, אולם הוסיף כי רוזנמן יכול להעביר את הכספים, שהוא מעוניין להשקיע לחשבון בנק עוד לפני תחילת ינואר.



כעבור יומיים, ב-5 בדצמבר, קיבל רוזנמן פקס מעובד של מיידוף, אשר אמר לו להעביר את הכספים לחשבון בבנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ורוזנמן עשה זאת. ב-9 בדצמבר התקבל אישור סופי של העברת הכספים, וכעבור יומיים נעצר מיידוף.



ברנרד מיידוף בן ה-70, לשעבר יו"ר נאסד"ק, נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט. אם יורשע צפוי מיידוף לקבל עונש מירבי של עשרים שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully