וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט שוב עולה - נסגר על סף 40 דולר לחבית; מחיר הזהב ירד יום שני ברציפות

נמרוד הלפרן

24.2.2009 / 22:35

מחיר הזהב, שנסק ביום שישי ליותר מאלף דולר לאונקייה, נסגר מתחת ל-970 דולר



מחיר הנפט הגולמי עלה היום ב-4% ונסגר על סף 40 דולר לחבית, בעקבות העליות בשוקי המניות בארה"ב ועל רקע הערכות כי ארגון אופ"ק עשוי להחליט על קיצוצים נוספים בתפוקה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 39.96 דולר לחבית, עלייה של 4% או 1.52 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מחיר הזהב, אשר נסק בשבוע שעבר ליותר מאלף דולר לאונקייה, נפל זה היום השני ברציפות, ונסגר מתחת לרמה של 970 דולר. החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 969.1 דולר לאונקייה, ירידה של 2.6% או 25.5 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נסגר ביום שישי מעל לרמה של 1,000 דולר לאונקייה, לראשונה זה כמעט שנה, על רקע חששות מפני החרפת המשבר הכלכלי העולמי ונפילות בשוקי המניות ברחבי בעולם.



"הראלי של מחיר הזהב לרמה של יותר מאלף דולר מפגין סימני עייפות", העריכו היום אנליסטים של חברת אקשן אקונומיקס.



בחודש מארס 2008 נסק מחיר הזהב לשיא של 1,033.9 דולר לאונקייה, אולם נסוג בהמשך, והתקרב לרמה של 700 דולר לאונקייה באמצע חודש נובמבר. אלא שמאז נסחר במגמת עלייה ומחירו נסק כאמור בשבוע שעבר ליותר מאלף דולר לאונקייה. עלה בשנה שעברה ב-5.5% - עלייה שנתית שמינית ברציפות - והוא המתכת היחידה שמחירם עלה מדי שנה מאז שנת 2000.



אריק ספרוט, יו"ר ומייסד חברת ההשקעות הקנדית ספרוט אסט מנג'מנט, אשר צפה את קריסת מניות הבנקים כבר בחודש מארס, העריך בתחילת החודש כי מחיר הזהב עשוי לזנק ליותר מ-2,000 דולר לאונקייה בשנים הקרובות בעקבות החרפת המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully