וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אמריקה תצא מהמשבר חזקה מתמיד"

בנאומו מול שני בתי הקונגרס פירט נשיא ארצות הברית ברק אובמה את תוכניתו הכלכלית ליציאה מהמשבר. "נקצץ את הגירעון"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית נאם הלילה (רביעי) לראשונה מול כינוס משותף של שני בתי הקונגרס. אובמה התמקד בנאומו במשבר הכלכלי תחתיו נתונה ארצות הברית. אובמה העריך בנאומו שאחת הסיבות העיקריות למשבר היא מחשבה כלכלית קצרת טווח. "חיינו בתקופה בה לעיתים קרובות מידי הועדפו רווחים קצרי מועד על פני שגשוג בטווח הארוך", אמר הנשיא.

אובמה ניסה להנמיך ציפיות לפתרונות מהירים למצב הכלכלי. "התקציב שאגיש בימים הקרובים לא יפתור את כל הבעיות; הוא משקף את המציאות הכלכלית העגומה שירשנו מהממשל הקודם", אמר. הנשיא המשיך וקרא לחברי הקונגרס לפעול יחדיו על מנת להביא את המשבר לסיומו. "אני יודע שלא בכל נושא הסכמנו עד כה, וכנראה דרכנו ייפרדו גם בעתיד", אמר אובמה, "אבל אני גם בטוח שכל מי שיושב כאן הלילה רוצה בהצלחת אמריקה. זו צריכה להיות נקודת הפתיחה של כל דיון שננהל בחודשים הקרובים", סיכם.

המטרה: הקטנת הגרעון

אובמה המשיך בפירוט תוכניתו להתמודדות עם המשבר. "תוכנית ההתאוששות נועדה להחיות את כלכלת מדינתנו בטווח הקצר, אבל בסופו של דבר הדרך היחידה לשקם את כלכלת אמריקה היא להשקיע בטווח הארוך, להביא ליצירת עבודות חדשות, תעשיות חדשות ויכולת מחודשת להתמודד עם שאר העולם", טען אובמה.

הנשיא פירט את שלושת המרכיבים העיקריים בהם יתמקד התקציב ובהם יש להשקיע לדבריו, באנרגיה, מערכת הבריאות, ומערכת החינוך. אובמה אמר כי השגת היעדים האלה ושיקום הכלכלה יידרשו השקעה ממשלתית גדולה ולכן בכוונתו להפנות משאבים לנושאים הרלוונטיים ולקצץ משמעותית בתוכניות לא יעילות כגון תוכניות חינוך כושלות, סיוע לחקלאים שלא זקוקים לסיוע, ומניעת הבזבוז במערכת הצבאית ובמערכת הבריאות. כמו כן התחייב אובמה להעלות את המיסים לאחוזים העשירים באמריקה בעוד שלמרבית האמריקאים הוא הבטיח דווקא קיצוץ במיסים. "הצ'קים כבר בדרך", הבטיח הנשיא.

צעד נוסף שציין אובמה להקטנת הבזבוז הוא בחינה מחדש של המערכות אותן מנהלת ארצות הברית בעירק ובאפגניסטן. "אנחנו אומה במלחמה כבר שבע שנים, לא עוד נתעלם מהמחיר. תמיכתי בחיילים אינה ניתנת לספק וכל חייל יקבל את מה שהוא הרוויח", אמר אובמה.

אובמה ציין כי מטרתה העיקרית של תוכניתו הכלכלית היא הקטנתו של הגירעון הלאומי ושיבח את הקונגרס על פעולותיו בכיוון עד עתה. הנשיא הבטיח ליצור מיליוני מקומות עבודה חדשים במשך השנתיים הקרובות וכמו כן למנוע פיטורים. כמו כן הבטיח אובמה להאריך את תקופת תשלום דמי האבטלה ולשפר את מצב הביטוח הרפואי, כמו גם להנהיג הטבות במיסים ובמענקים לעידוד ההשכלה הגבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully