וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים פרצו בשידור חי לתוכניתו של גיא זהר

אופיר בר-זהר

25.2.2009 / 7:03

חדשות ערוץ 10: "זה הרגע שבו מסתיימת ההבנה וההזדהות עם מאבקם"



הבמאית איבתיסאם מראענה ושתי נשים נוספות פרצו אמש לשידור במהלך תוכניתו של גיא זהר, "היום שהיה", כחלק ממחאת ארגוני היוצרים. הנשים נכנסו לאולפן במהלך השידור כשהן נושאות שלטים ומוחות על חוסר הסיקור של התקשורת למאבק היוצרים. לאחר מכן הנשים נעצרו על ידי אבטחת הערוץ.



היוצרים פתחו היום בצעדי מחאה ושביתה של שלושה ימים בגין ביטול הפקות וטענות לאי עמידה של הזכייניות בחוק. היוצרים הפגינו במהלך היום מול משרדי רשת וקשת, כאשר צעדי המחאה יימשכו ביומיים הקרובים.



מחדשות 10 נמסר בתגובה כי "אם אמנם היוצרים עומדים מאחורי ההתפרצות לאולפן, זה הרגע שבו מסתיימת ההבנה וההזדהות עם מאבקם. כאן נחצה קו אדום. התפרצות לשידור חי של תוכנית חדשות היא קודם כל עבירה פלילית, אבל בעיקר מצביעה על חוסר כבוד למקצוע".



בתגובה להתפרצות נמסר מאיגודי היוצרים כי "המאבק למען שמירת החוק יימשך במסגרת החוק. עם זאת, אין אנו אחראים לפעולות ספורדיות של אנשים שאיבדו את פרנסתם. אנו קוראים לזכיינים להחזיר את העבודה לתעשייה כבר היום. מן הראוי לציין כי חדשות ערוץ 10 נמנעו היום מלשלוח צוות צילום לסיקור ההפגנה ואף לא טרחו לדווח על כך במהדורת החדשות".



את תגובתה של מראענה לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully