וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ויו"ר פורד מזדהים עם עובדי החברה: הסכימו לקצץ 30% משכרם בשנתיים הקרובות

רויטרס

25.2.2009 / 9:20

יו"ר פורד, ביל פורד, מסר כי בנוסף לקיצוץ בשכר הוא לא יקבל משכורת עד שהחברה לא תחזור לרווחיות



מנכ"ל פורד, אלן מולאלי, ובכירים נוספים בענקית הרכב הסכימו להפחית את שכרם ב-2009 וב-2010 ב-30%, בצעד הזדהות עם עובדי החברה אשר שכרם קוצץ בעקבות הפסדי הענק שרשמה החברה והירידה במכירות המכוניות ברחבי העולם.



יו"ר פורד, ביל פורד, הסכים גם הוא לקצץ את שכרו בשנתיים הקרובות ב-30%. מפורד נמסר כי שכרו של פורד יישמר בצד ולא יוענק לו בינתיים, עד שהחברה תצליח לחזור לרווחיות. עוד מסרה פורד כי הבונוסים לעובדים ולבכירים ב-2009 יבוטלו.



ההודעה על הקיצוץ בשכרם של בכירי פורד הגיעה יומיים לאחר שהחברה הגיעה להסכם ראשוני עם איגוד עובדי הרכב בארה"ב (UAW) לגבי אופן המימון של קרן לכיסוי הוצאות ביטוח בריאות של גימלאי החברה. בהודעת החברה והאיגוד לא נמסרו פרטים לגבי הויתורים להם הסכימו הצדדים, אך ההערכות הן כי שתי ענקיות הרכב האחרות מדטרויט, ג'נרל מוטורס (GM) וקרייזלר, יילכו בעקבותיו ויאמצו הסכם דומה עם עובדיהן.



פורד, יצרנית המכוניות האמריקאית היחידה שלא נזקקה לסיוע ממשלתי, דיווחה על הפסד של 14.6 מיליארד דולר ב-2008, בעקבות ירידה חדה בהכנסותיה לאחר שמכירות המכוניות בארה"ב ירדו לשפל של 16 שנה בשל המשבר הכלכלי. בחודש ינואר רשמה פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, נפילה של 42.1% במכירותיה בארה"ב לעומת ינואר 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully