וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי ממשיכה לממש מניות ב-GVT: מוכרת מניות לשאול שני וצופה רווח של 47-5 מיליון שקל

יעל פולק

25.2.2009 / 10:03

בשלב הראשון תרשום החברה הפסד של 24-19מיליון שקל


ו ממשיכות לממש אחזקות ב-GVT באמצעות מכירת מניות לשאול שני. אם יושלמו שני חלקי העסקה, צפויה אי.די.בי פיתוח לרשום רווח של 47-5 מיליון שקל. בעקבות החלק הראשון של העסקה צפויה החברה לרשום הפסד שבין 19 ל-24 מיליון שקל.

בחלק הראשון של העסקה, ימכור התאגיד ההולנדי 0.4% ממניות החברה הברזילאית במחיר של 23.65 ריאל ברזילאי למניה לשני. מדובר במחיר הנמוך בכ-5.5% ממחירה הנוכחי של GVT ברזיל בבורסת סאו פאולו, ובתמורה כוללת של כ-5 מיליון דולר. סכום זה אמור לעבור מ-GVT הולנד ל-GVT אנטילס, שמצדה תבצע סוג של רכישה עצמית ותרכוש מידי אי.די.בי פיתוח ומדיסקונט השקעות (מכל אחת מהן) כ-1% מהון המניות המונפק של GVT אנטילס.

במסגרת החלק השני העסקה, תעניק החברה ההולנדית לשני אופציה לרכישת עד 3.2% ממניות GVT ברזיל תמורת הסכום הגבוה מבין השניים - 23.65 ריאל ברזילאי או 80% ממחיר הסגירה הממוצע של מניית החברה בבורסה בחודש האחרון (הנחה של 20% על מחיר השוק).

לבעלי המניות האחרים של GVT אנטילס מוקנית זכות הצטרפות למכירת מניות GVT אנטילס על פי ההסכם. לפי ההערכות, מלבד חברת גילת לוויינים המחזיקה כ-1% מ-GVT ברזיל, שצפויה לממש זכות סירוב למכירת אחזקותיה, יתר בעלי המניות עשויים להצטרף לאי.די.בי פיתוח ודסק"ש ולממש חלק או את כל אחזקותיהן בחברה הברזילאית. בעקבות זאת, בשלב זה אי.די.בי פיתוח ודסק"ש אינן יודעות בוודאות את התמורה שתתקבל מן העסקה ואת הרווח המדויק שירשמו בעקבות המהלך.

GVT, שהוקמה בשנת 1999, עוסקת במתן שירותי תקשורת מבוססי רשת בברזיל, הכוללים שירותי טלפוניה, שירותי חיבור מהיר לאינטרנט, שירותי מולטימדיה, שירותי שיחות קוליות על גבי רשת נתונים ושירותי תקשורת נתונים לעסקים. שווי שוק של החברה עומד כיום על כ-1.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully