וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע הפסידה במאבק המשפטי להשיק גרסה גנרית לתרופה בעלת היקף מכירות של 700 מיליון דולר בשנה

נתן שבע

25.2.2009 / 10:20

ביהמ"ש לערעורים דחה בקשת טבע להסיר צו מניעה לשיווק האוויסטה; לידר: השקת התרופה יכלה להניב רווח של 4 סנט למניה


הפסידה אתמול במאבק המשפטי בניסיון להשיק גירסה גנרית לתרופה לטיפול באוסטרופורזיס, אוויסטה של איליי לילי. בית המשפט לערעורים דחה בקשתה של טבע להסיר צו מניעה של התרופה שמכירותיה של התרופה הסתכמו ב-708 מיליון דולר.

איליי לילי קיבלה, לבקשתה, צו מניעה באוקטובר 2008 האוסר על רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לאשר שיווק גרסה גנרית לאוויסטה על ידי טבע, עד שבית המשפט יגיע להחלטה במשפט הפטנטים, שיתחיל ב-9 במארס, המתנהל בינה לבין טבע. צו המניעה למעשה האריך את תקופת השיהוי הסטטוטורית בת 30 החודשים (התקופה שבמהלכה מנועה רשות המזון והתרופות האמריקאית להעניק אישור סופי לחברה הגנרית אשר מאתגרת את הפטנטים על תרופת המקור. תקופה זו היתה אמורה להסתיים במקור ב-16 בנובמבר 2008 ולאחריה היתה אמורה טבע לקבל אישור לשווק את התרופה.

יואב בורגן מלידר שוקי הון העריך כי אם טבע היתה מצליחה במאמץ המשפטי שלה להסיר את צו המניעה, אזי היא היתה יכולה להשיק בסיכון גירסה גנרית לתרופה. להערכתו, המשמעות היתה יכולה להיות תוספת פוטנציאלית של לפחות 4 סנט לרווח למניה של טבע בשנת 2009.

מי שהיתה הראשונה להגיש בקשה לגירסה גנרית היתה דווקא באר, ולאחריה טבע, מבלי שיהיו מבקשות נוספות לאישור תרופה גנרית להשקה בבלעדיות. אך מאחר שבאר לא הצליחה לקבל עד היום אישור מרשות המזון והתרופות לבקשתה ובעקבות השלמת רכישתה של באר על ידי טבע, שלטה ענקית התרופות הגנריות על שתי הבקשות והיא יכלה לוותר על בקשתה של באר להשקה בבלעדיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully