וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה אוליגרכים רוסים מתגוררים כיום בגלות בשל רדיפה של רשויות החוק: מתוכם 5 יהודים

סוכנויות הידיעות

25.2.2009 / 10:27

לאוניד נבזלין ומיכאיל ברודנו נמלטו לישראל לאחר שהואשמו באחריות לרצח ובהונאה ברוסיה



מתוך שמונה אוליגרכים רוסים אשר נאלצו לברוח לגלות בעקבות רדיפה של רשויות החוק ברוסיה, שלושה נמלטו לישראל בשלב זה או אחר. כך עולה ממאמר במגזין "סמארט מאני", אשר דירג את האוליגרכים הרוסים הגולים לפי משך הזמן שנאלצו לחיות מחוץ למולדתם.



הראשון בדירוג הוא ולדימיר גוסינסקי, מייסד ערוץ NTV הרוסי ולשעבר מבעלי "מעריב", אשר נמלט מרוסיה ב-2000 לאחר שהואשם בהונאה וחי בגלות במשך יותר מ-8 וחצי שנים. בתחילה ברח גוסינסקי לישראל, ולאחר מכן נמלט לספרד, שם קיבל אזרחות לאחר שהוכיח כי הוא מצאצאי יהדות ספרד ובסיועו של שר החוץ מיגל מורטינוס.



השני בדירוג הוא היהודי בוריס ברזובסקי, ממתנגדיו הבולטים של נשיא רוסיה לשעבר וראש הממשלה הנוכחי ולדימיר פוטין, אשר נמצא בגלות בלונדון בה זכה למקלט מדיני לפני יותר מ-7 שנים לאחר שהואשם בשורה של עבירות, בהן הונאה וניסיון להפיל את ממשלו של פוטין. ברזובסקי נידון בהיעדרו ב-2007 לשש שנות מאסר לאחר שהואשם כי מעל 9 מיליון דולר מחברת התעופה הרוסית ארופלוט בשנות ה-90. שלטונות רוסיה דרשו מבריטניה כי תסגיר את ברזובסקי, אך נדחו.



במקום השלישי דורג יולי דובוב, שותפו של ברזובסקי והמנכ"ל לשעבר של יצרנית הרכב לוגוואז, אשר הואשם גם הוא בהונאה וקיבל מקלט מדיני בלונדון ב-2003.



במקום הרביעי דורגו לאוניד נבזלין ושותפו לחברת הנפט יוקוס, מיכאיל ברודנו, המתגוררים בישראל מזה כחמש שנים. נבזלין, שהואשם על ידי שלטונות רוסיה באחריות למספר רציחות ונסיונות רצח, נשפט בהיעדרו למאסר עולם ברוסיה. ברודנו מתגורר הואשם בהונאה ובמעילת כספים. השניים מתגוררים בישראל, ומנהלים ממנה את מאבקם בקרמלין.



במקום החמישי דורג מיכאיל גוטסיירב, הנשיא לשעבר של ענקית הנפט רוסנפט, אשר הואשם בהעלמת מס ב-2007 ונמלט לבריטניה. שלטונות רוסיה הגישו בסוף השנה שעברה לבריטניה בקשה להסגרתו. במקום השביעי דורג יבגני צ'יצ'וורקין, לשעבר אחד מבעלי של חברת הסלולר הרוסית אוורוסט, אשר הואשם בחטיפה ובסחיטה של עובד לשעבר בחברה ונמלט לבריטניה בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully