וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: מצבה הכלכלי של ישראל ימשיך להחליש את השקל; ההתנגדות הראשונה ב-4.2045 שקלים לדולר

TheMarker

25.2.2009 / 10:40

היין מאבד מערכו אל מול רוב המטבעות המובילים, כשרק אל מול הדולר נסחר בשפל של שלושה חודשים



המטבע האמריקאי לא מצליח לשמור על רווחים כנגד היורו אשר צבר תחילה ביום שלישי האחרון. לאחר שנגיד הפדרל רזרב, בן ברננקי, אותת בעדותו לקונגרס כי הלאמת הבנקים המרכזים לא עומדת על הפרק הייתה התוצאה העלאת המורל, לקיחת הסיכון בקרב המשקיעים וקניות מאסיביות בשוק המניות האמריקאי שהביאו לדחיפה חדה במדדים המובילים בוול סטריט ביותר מ-3%. עליות שהתרחשו על חשבון השטר הירוק. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2850 אל מול היורו וסביב הרמות של 1.4485 אל מול הסטרלינג בשעה 21:00 (GMT) אמש.



נתונים קודרים מהכלכלה האמריקאית משכו משקיעים רבים לפוזיציות קנייה על הדולר כמפלט בטוח מאי הוודאות בשווקים הפיננסים כאשר תחילה פורסם סקר בטחון הצרכן האמריקאי מתחת לצפי ברמה של 25.0 בלבד. כמו כן, הוסיף לקניות ברננקה, נגיד הפד עם אזהרתו שהכלכלה האמריקאית נותרת תחת סיכון. אך בהמשך אותת בעדותו לקונגרס כי הלאמת הבנקים המרכזים לא עומדת על הפרק והפך את השוק.



היין מאבד מערכו אל מול רוב המטבעות המובילים, כשרק אל מול הדולר נסחר בשפל של שלושה חודשים. המטבע היפני אטרקטיווי במיוחד למשקיעי הקארי טרייד אשר לווים את היין בכדי לקנות מטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר, זאת בשל הסיבה כי הריבית בבנק המרכזי ביפאן אומדת על רמה של 0.1% בלבד.



משקיעי הקארי טרייד פעילים מאוד כששוק המניות חיובי והתיאבון לסיכון עולה. היין נסחר סביב הרמות של 96.80 אל מול הדולר, סביב הרמות של 140.20 אל מול הסטרלינג וסביב הרמות של 124.40 אל מול היורו בשעה 21:00 (GMT) אתמול.



היום המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בבריטניה יתפרסמו נתוני התמ"ג המתוקן רבעון לרבעון בשעה 9:30 (GMT). בארה"ב בשעה 15:00 (GMT) נוכל לדעת את נתוני מכירות הבתים הקיימים ובנוסף נגיד הפדרל רזרב, בן ברננקי, שוב יעיד בפני הקונגרס.



דולר/שקל



המטבע הישראלי רשם ירידה של חצי אחוז מערכו אל מול הדולר. הצמד סגר את המסחר סביב הרמות של 4.1870. לאחר התאוששות קלה במטבע הישראלי אשר חיזקה אותו ביום שני לאור העובדה כי הבנק המרכזי בישראל הפחית ברבע אחוז בלבד בריבית לטווח קצר במשק כשהשווקים גילמו הפחתה של חצי אחוז לרמה של 0.5%. המצב הכלכלי במשק המקומי אינו מאפשר לשקל לשמור על חוסנו והוא חוזר לאבד מערכו בהדרגה, כאשר רמת ההתנגדות הראשונה עומדת כעת על 4.2045.



זהב



החוזה העתידי על הזהב סוגר בירידה של 2.8% אמש, כאשר רק ביום שישי האחרון נסחר הזהב בשיא של 1007.55 דולר לאונקיה. הסיבה המהותית לירידה הערך של המתכת היקרה היא פקיעת האופציות המיוחסת למכירה ולקיחת רווח על ידי מימוש פוזיציות קניה של משקיעים לאחר הערותיו של נגיד הבנק המרכזי בארה"ב, ברננקי, כי האינפלציה במשק הולכת ויורדת. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 966.00 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי על הנפט עלה קרוב לשני דולר או לחילופין 4.5%. ההתאוששות בשוק האנרגיה מתרחשת לאחר יום של ירידות ביום המסחר הראשון השבוע לאור העליות החדות בוול סטריט מהשפל של 12 שנים ובנוסף כוונת אופ"ק לקצץ בתפוקה היומית הוסיפה לקניות על הזהב השחור. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 40.00 דולר לחבית כשרמת ההתנגדות עומדת על 41.55 דולר.



הכותב רודיאן רחנייב הוא אנליסט מט"ח בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully