וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת סחורות שבועית: מהם הסיכויים להתאוששות במחירי הנפט והאם העליה במחיר הזהב נבלמה?

TheMarker

25.2.2009 / 11:11

הנפט עולה לראשונה מזה שלושה ימים אדומים; החוזה על הזהב רושם את הירידה החדה ביותר מזה שישה שבועות כשהביקושים למתכת דועכים לאחר הראלי אשר הביא את החוזה לשיא של 1,007.5 דולר לאונקיה



החוזה על הזהב רושם את הירידה החדה ביותר מזה שישה שבועות כשהביקושים למתכת דועכים לאחר הראלי אשר הביא את החוזה לשיא של 1,007.5 דולר לאונקיה רק בסוף השבוע החולף. החוזה העתידי על הזהב נפל ב-3.0% מתחילת השבוע ואיבד מערכו כ-31 דולר, זאת לאחר עליות של שבועיים ברציפות. נזכיר שמתחילת השנה הזהב רושם לזכותו עליה של כ-9.6%. רק בשבוע שעבר החוזה העתידי על הזהב זינק ב-6.4% בשל הנפילות החדות במדד ה-S&P500 שנפל ב-6.9%.



שוק המניות בארה"ב, אסיה ואירופה היה בירידות שישה ימים ותמך בביקושים של המתכת היקרה. כמו כן החשש מאינפלציה לטווח ארוך הוסיף לביקושים הגוברים על הזהב. המצב השתנה כאשר נגיד הבנק המרכזי ציין בעדותו לקונגרס ביום שלישי כי האינפלציה במשק האמריקאי הולכת ויורדת ובנוסף אותת בעדותו לקונגרס כי הלאמת הבנקים המרכזים לא עומדת על הפרק.



התוצאה הייתה העלאת המורל, לקיחת הסיכון בקרב המשקיעים וקניות המסיביות בשוק המניות האמריקאי שהביאו לדחיפה חדה במדדים המובילים בוולסטריט ביותר מ-3% ומנגד יציאה מפוזיציות קניה על הזהב כמפלט בטוח. כמו כן, ביום שלישי פקיעת האופציות של החוזה לחודש מארס ומימושי רווחים הוסיפו לנפילה החופשית של הזהב.



יחד עם כל זאת נראה כי עוד מוקדם להספיד את המתכת היקרה כאשר ברננקי, נגיד הפדרל ריזרב, מציין כי המיתון העולמי עשוי להמשך לתוך שנת 2010, אלא אם כן האנשים האחראים מטעם ממשלה לעיצוב ותכנון מדיניותה ודרכי פעולתה יוחלו לייצב את המערבולת במערכת הפיננסית. לכן נראה כי המשקיעים יוחלו לנצל את הירידות במתכת היקרה לטובת קניה מחודשת במחירים אטרקטיביים. מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית עומדת על 941 דולר לאונקיה, כשלון פריצה מטה יהווה איתות קניה מהותי.



נפט



הנפט עולה לראשונה מזה שלושה ימים אדומים. ביום שלישי זינק החוזה העתידי על הנפט לרמת שיא של 40.12 דולר לחבית וסגר בעליה של קרוב ל-4%. המשקיעים הגדילו את הביקושים לזהב השחור לראשונה מזה שלושה ימים, זאת לאחר העליות בשוק המניות האמריקאי אשר אותת כי הצרכנית הגדולה ביותר לדלק עשויה להגדיל את הצריכה חזרה.



נזכיר, שמאז השיא של 147.27 דולר לחבית ב-11 ליולי 2008, נפלו מחירי הנפט ביותר מ-73% בשל ההתמודדות של ארה"ב, אירופה ויפאן עם המיתון הנוכחי אשר הקטין את הביקושים הפיזיים לדלק. רק השנה הנפט צלל ב-10%. אנו רואים יחס ישר בין שוק המניות בוול סטריט והתנהגות הנפט מה שלא היה רגיל עד לא מזמן אך מהווה הגיון מוחלט.



עד כמה העתידי וורוד? נכון להיום לא כל כך.



מלאי הנפט השבועיים בארה"ב צפויים לצאת מעל הכמות הנדרשת בשוק. כמו כן, אופ"ק, מחלקת האנרגיה בארה"ב והסוכנות לאנרגיה בינלאומית חתכו בתחזיתם לביקושים של הנפט החודש עקב הצטמקות הכלכלית הגלובלית.



נכון אופ"ק עושה כל מה שביכולתה ומקצצת בתפוקה היומית כאשר קר בחודש פברואר כל חברי הארגון חוץ מעיראק הפחיתו בתפוקה היומית ב-3.8% לרמה של 25.3 מיליון חביות ליום. אירן, וונצואלה ועיראק הודיעו בשבוע שעבר שיש בכוונתם להפחית בתפוקה היומית גם בפגישתם הקרובה במארס בוינה. יחד עם זאת, נראה שהשליטה של הארגון בשוק חלשה מאוד והתזוזות הם רגעיות. מבחינה טכנית טווח המסחר עשוי לנוע בין הרמות של 34.3 לרמות של 43.5 דולר לחבית.



הכותב רודיאן רחנייב הוא אנליסט בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully