וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר עושה שמות במגזר הרכב היפאני: טויוטה חתכה התפוקה ב-43% בינואר – הקיצוץ החד ביותר ב-20 שנה

סוכנויות הידיעות

25.2.2009 / 11:12

יצוא המכוניות מיפאן צנח ב-62% בינואר - הנפילה החדה ביותר בפעילות היצוא של המגזר מזה 38 שנים


טיוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, הפחיתה את התפוקה שלה בינואר בשיעור החד ביותר מזה שני עשורים לאחר שהמיתון העולמי והירידה החדה בביקוש למכוניות ביפאן, באירופה ובארה"ב הובילו לנפילה במכירות החברה. טויוטה הודיעה היום כי תפוקת הייצור העולמית שלה נפלה ב-43% בחודש ינואר ל-413,285 כלי רכב, על רקע קיצוץ של 40% בתפוקת החברה ביפאן וצניחה של 65% בתפוקה בארה"ב. היצוא לארה"ב, מסרה טויוטה, צנח ב-80% בחודש ינואר, על רקע נפילה של 46% ביצוא מיפאן באותו חודש.

טויוטה, שהצליחה להדיח בשנת 2008 את ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס מתואר יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, הודיעה בחודש שעבר כי תפחית את תפוקת הייצור שלה בצפון אמריקה, תקפיא את שכר העובדים ותציע לחלק מהעובדים חבילות פרישה מרצון במסגרת ניסיונה לקצץ בהוצאות בעקבות הירידה בביקוש למכוניות.

צפון אמריקה היא השוק הגדול ביותר של טויוטה, אולם המשבר הכלכלי העולמי והמיתון המחריף בארה"ב הובילו לנפילה חדה במכירותיה של החברה. בחודש ינואר נפלו מכירותיה של טויוטה בארה"ב ב-32%, והחברה כבר הודיעה החודש על תוכניות להפחית את תפוקת הייצור שלה בארה"ב, קנדה ומקסיקו בעקבות הירידה בביקוש.

טויוטה הודיעה החודש כי היא צופה לרשום הפסד תפעולי שנתי של 4.95 מיליארד דולר - ההפסד התפעולי הראשון של החברה מזה 71 שנים. ברבעון השלישי של שנת הכספים רשמה החברה הפסד תפעולי של 4.03 מיליארד דולר, לעומת רווח של 6.27 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

במקביל להודעת טויוטה, הודיעו גם יצרניות הרכב האחרות ביפאן על ירידה חדה בתפוקתן בחודש ינואר. תפוקתה של הונדה צנחה ב-33% בינואר ל-226,551 – הירידה החדה ביותר בתפוקתה של החברה מזה עשור, בשל נפילה של 62% ביצוא לארה"ב. תפוקת ניסאן צנחה ב-54% בינואר ל-145,286 מכוניות. היצוא הכולל במגזר הרכב היפאני צנח ב-62% בינואר - הנפילה החדה ביותר בפעילות היצוא של המגזר מזה 38 שנים – על רקע צלילה של 85% ביצוא לצפון אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully