וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: ההפסד של טבע בערעור אינו מהותי; תקופת המתנה תפוג רק בתחילת המשפט על הפטנט

TheMarker

25.2.2009 / 11:45

טבע הפסידה בערעור לגבי הארכת התקופה בה אסור לטבע לשווק גרסה גנרית ל-Evista. תרופה בעלת רקורד של כמיליארד דולר מכירות מקור בארה"ב



מספר ידיעות שליליות התפרסמו אתמול בהתייחס לתחומים בהם פעילה טבע. הבולט מבינהם הוא ההפסד של טבע בערעור לגבי הארכת התקופה בה אסור לטבע לשווק גרסה גנרית ל-Evista. תרופה בעלת רקורד של כמיליארד דולר מכירות מקור בארה"ב. ידיעה שלילית נוספת מתייחסת להערכות נוברטיס כי תוצאות הרבעון הראשון ייפגעו משמעותית מהיחלשות המטבעות. בגזרת הטרשת נפוצה דווח כי ביוג'ן נמצאת במשא ומתן להרחבת פעילותה.



מנהלת המחקר של בית ההשקעות פסגות לימור גרובר מתייחסת הבוקר להפסד של טבע בערעור וסבורה כי קיים חוסר המהותיות בידיעה המתייחס לכך שתקופת 30 החודשים פגה ב-9 למארס ובתאריך זה צפוי להתחיל המשפט על תקפות הפטנט.



לדברי גרובר "הארכת 30 החודשים ניתנה לאחר שהתקבלו טענותיה של לילי כי טבע לא העבירה בזמן חומרים הקשורים לתביעה. להערכתנו, השקת ה-EVISTA נמצאת בתחזיותיה של טבע אולם עם הסתברות מותאמת לסיכון בשיעור נמוך מאד".



לגבי הערכות נוברטיס כי תוצאות הרבעון הראשון ייפגעו משמעותית מהיחלשות המטבעות, גם ברמת הרווח התפעולי והנקי ולא רק בהכנסות. מציינת גרובר כי, העובדה שגם הכנסות טבע יפגעו הייתה ידועה אולם העוצמה גדלה ככל שהיחלשות המטבעות במזרח אירופה ומרכזה לעומת הדולר נמשכת. יחד עם זאת מדגישים בפסגות כי בניגוד לנוברטיס חלק משמעותי מפעילות הייצור של טבע נמצאת בישראל והיחלשות השקל לעומת הדולר משפיעה לחיוב על הרווחיות.



בגזרת הטרשת הנפוצה בה הוערך שביוג'ן נמצאת במשא ומתן לרכישת Acorda המפתחת גלולה לטרשת נפוצה שעשויה לקבל אישור FDA כבר השנה סבורה גרובר שאין ספק שמומחיותה של ביוג'ן בתחום (משווקת גם את האוונקס וגם את הטיסברי) עשויה למצות טוב יותר את פוטנציאל המכירות של התרופה ולהוות תחרות נוספת בתחום הטרשת הנפוצה.



בצד החיובי מציינת גרובר את נאום הווידאו שנערך בכנס התעשייה הגנרית בו טען חבר הקונגרס וקסמן, מהמובילים בקידום חקיקה לטובת התעשייה הגנרית, כי חקיקה שתאפשר שיווק תרופות ביוגנריות צריכה להתבצע מוקדם ככל האפשר. הסנטור חזר על התנגדותו לבלעדיות של 12 שנה, כפי שדורשות החברות המפתחות תרופות מקור ביולוגיות, תקופת בלעדיות גבוהה משמעותית מהבלעדיות בתרופות כימיות העומדת על 7 שנים.



להערכת חבר הקונגרס מעבר לגרסאות גנריות יכול לחסוך כ-25 מיליארד דולר בשנה בארה"ב ב-10 השנים הראשונות. וקסמן ציין בנאומו כי התנפחות ההוצאות על תרופות אלה לממשל אינה יכולה להימשך והוא מתכוון לפעול בכל הכוח על מנת לקדם את הנושא. טבע ממשיכה להעריך כי חקיקה בנושא תתבצע כבר ב-2009, אם כי ישנם גורמים בתעשייה הגנרית המצפים לחקיקה רק ב-2010.



להערכת גרובר, אחת המחויבויות המרכזיות של הממשל האמריקאי החדש היא לשפר מצד אחד את גישת האזרחים האמריקאיים לתרופות ולטיפול רפואי אך במקביל לחסוך בהוצאות על בריאות. אין ספק שמהות התעשייה הגנרית בכלל והביגנריקה בפרט בהחלט עקביות עם מטרות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully