וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אוף אמריקה מרגיע: אנו לא זקוקים לסיוע נוסף

סוכנויות הידיעות

25.2.2009 / 12:05

במזכר פנימי הכחיש לואיס את הדיווחים לפיהם הבנק מנהל דיונים עם הממשל על הגדלת אחזקותיה של הממשלה



מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת לואיס, ניסה להרגיע את עובדיו של הבנק הגדול בארה"ב. במזכר פנימי לעובדים, כתב לואיס כי הבנק אינו זקוקה לסיוע ממשלתי נוסף וכי הוא נמצא במצב טוב יותר משל מרבית מתחריו, "למרות השמועות, הרמיזות והכזבים" שהובילו לדברי לנפילה במניית הבנק.



"כבר אמרתי פעמים רבות שאנחנו לא זקוקים לסיוע נוסף בהווה, ואני מאמין שגם לא נזדקק לסיוע נוסף בעתיד, כולל המרה של מניות בכורה ממשלתיות למניות רגילות, שידללו את אחזקותיהם של בעלי המניות הקיימים", ציין לואיס, שניסה להרגיע את חששות המשקיעים כי הממשל יאלץ להלאים את הבנק. חששות אלו גרמו למנייתו ליפול ב-31% בשבוע שעבר לרמתה הנמוכה מאז 1984. אתמול זינקה מניית הבנק ב-21% בוול סטריט בעקבות נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי ויחד עם שאר מניות הבנקים.



במזכר הכחיש לואיס את הדיווחים לפיהם מנהל בנק אוף אמריקה דיונים עם נציגי הממשל האמריקאי על הגדלת האחזקות הממשלתיות בבנק. מאז אוקטובר 2008, קיבל בנק אוף אמריקה סיוע בסך 45 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי בשל הפסדי ענק שרשם בעקבות רכישת בנק ההשקעות מריל לינץ'. דבריו באו על רקע שמועות ודיווחים כי התרחבות הפסדיהם של הבנקים תאלץ את הממשל האמריקאי להלאים את המערכת הבנקאית.



"בשנת 2008 רשמנו רווח של יותר מ-4 מיליארד דולר, בעוד שמתחרינו רשמו הפסדים בסך מיליארדי דולרים בשנה האחרונה. אני לא רוצה לחזות כמה נרוויח ב-2009, אבל אנחנו כן צופים הכנסות של יותר מ-100 מיליארד דולר", אמר לואיס.



בהתייחסו למבחני העמידות שהממשל מתכוון לבצע החל ממחר עבור 20 הבנקים הגדולים בארה"ב, אמר לואיס כי "אנחנו מנהלים כל הזמן מבחני עמידות משלנו, מהם עולה כי יש בידינו מספיק הון ונזילות כדי להתמודד עם האתגרים הכלכליים הנוכחים, כמו גם עם תרחישים בהם שיעור האבטלה עולה בהרבה על השיעור הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully