וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמלות הייעוץ של ג'נרל מוטורס במידה שתחליט לפשוט רגל - 1.2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

25.2.2009 / 13:18

העמלות שיקבלו היועצים במקרה של פשיטת רגל ב-GM יעלו על העמלות שגבו בעת קריסת ליהמן ברדרס


העמלות של הבנקאים, רואי החשבון ועורכי הדין שייעצו (GM) במקרה שענקית הרכב תיאלץ להכריז על פשיטת רגל עשויים לעלות על סכום שיא של 1.2 מיליארד דולר - יותר מסך העמלות שגבו היועצים לפשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

GM, המנסה בימים אלה להימנע מקריסה בעקבות המשבר בענף הרכב העולמי, מסרה בדצמבר כי עליה להפחית את חובותיה, המסתכמים ב-62 מיליארד דולר, ב-50% לפחות אם ברצונה להימנע מגורל דומה לזה של ליהמן ברדרס, אשר ייאלץ לשלם עמלות בסך 906 מיליון דולר לגורמים מקצועיים שייעצו לו לפני שהכריז על פשיטת רגל.

"היועצים כבר התחילו לעשות קופה, והם ימשיכו להרוויח עד הרגע שבו GM תפשוט רגל. ג'נרל מוטורס נמצאת במצב חמור מבחינה פיננסית ולא יכולה להימנע מפשיטת רגל, משום היא לא יכולה לאלץ את נושיה לסייע לה", אמרה לין לופוקי, פרופסורית למשפטים באוניברסיטת קליפורניה המתמחה בפשיטת רגל, לבלומברג.

משרדי עורכי הדין דיואי אנד לה-בוף ו-וייל, גוטשאל אנד מנגס, אשר כבר מספקים שירותי ייעוץ לג'נרל מוטורס, יהיו המרוויחים העיקריים של עמלות בסך מיליוני דולרים במידה שהחברה תשקול פשיטת רגל. מומחים לפשיטות רגל וארגון מחדש ממורגן סטנלי ובלאקסטון ייעצו לחברה.

GM, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, הגישה בשבוע שעבר בקשה לסיוע נוסף מהממשל בארה"ב בסך 16.6 מיליארד דולר, בנוסף להלוואות שכבר קיבלה מהממשל. החברה אף ציינה כי עליה לקבל על הסיוע עד סוף חודש מארס כדי להימנע מפשיטת רגל. בה בעת, הודיעה החברה על כוונתה לפטר 47 אלף עובדים ברחבי העולם.

בתוכנית ארגון מחדש שהגישה החודש לממשל האמריקאי, כחלק מתנאי הסיוע שקיבלה מהממשלה, הציגה ג'נרל מוטורס ארבע אפשרויות לארגון מחודש של פעילותה, כולל מהלך בו התחילה כבר הכולל התמקדות במותגים כמו קדילאק, שברולט והמכונית החשמלית וולט. פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס צפויה לעלות לממשל בין 36 מיליארד דולר ל-86 מיליארד דולר, לפי הערכותיה של GM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully