וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט של עולם הניהול היפאני - ספר הדרכה לתלמידי בי"ס - ייצא לאור באנגלית ובעברית

דפנה מאור

25.2.2009 / 13:26

Problem Solving 101 של קן וטאנאבה ייצא בשבוע הבא בארה"ב; הוצאת מטר הישראלית קנתה הזכויות



Problem Solving 101 (פתרון בעיות למתחילים, בתרגום חופשי), ספר הדרכה ניהולי שנהפך ללהיט ענקי ביפאן למרות שנכתב במקור לתלמידי כיתות ז-ח - יופיע לראשונה בתרגום לאנגלית ב-5 במארס. הספר, שיצא לאור ב-2007, נכתב על ידי קן וטאנאבה בתור ספר הדרכה לפתרון בעיות שונות, ונמכר ב-370 אלף עותקים ביפאן בזכות ביקוש רב בקרב מנהלים ואנשי עסקים. תרגומים של הספר לגרמנית, ספרדית, פורטוגזית, איטלקית. זכויות היוצרים בישראל נקנו על ידי הוצאת ספרים מטר.



ספרו של וטאנאבה נהפך לתופעה תרבותית ביפאן. וטאנאבה, לשעבר יועץ במקינזי - חברת הייעוץ הגדולה בעולם; ובעל חברת מדיה, כתב את הספר כמדריך שנועד לסייע לתלמידי בית ספר לפתור בעיות. לדבריו, כתב אותו בתגובה לטענה השגורה כי מערכת החינוך ביפאן מלמדת בצורה מוכנית ואוטומטית, בהתבסס בעיקר על שינון.



וטאנאבה מציג בספר תהליך המסייע למצוא את שורש הבעיה, לחקור את האפשרויות השונות לפתרון וליישם את הטובות ביותר. הספר מתפרש על פני 101 עמודים, וכולל איורים רבים המסייעים בפתרון הבעיות. בין הבעיות שפותר וטאנאבה בספרו, נמצאת בעיה המתארת להקת רוק של תלמידי חטיבת ביניים, התוהה כיצד למשוך קהל גדול יותר להופעות. בבעיה אחרת מתוארת שחקנית כדורגל צעירה שרוצה לעבור לברזיל כדי לשכלל את משחקה, ותוהה כיצד לבחור בית ספר נכון.



הפופולריות של הספר נסקה בזכות ביקוש מצד מנהלים בחברות ענק, כמו חברת שירותי הבריאות אוטסוקה פארמה וקונצרן מיטסוי. ההצלחה הרבה שלו יוחסה לעובדה שנכתב, בניגוד לספרי פתרון בעיות אחרים, לא לשוק העסקי כי אם לתלמידי בית ספר, בשפה פשוטה ובפורמט מאיר עיניים. הספר זכה לקידום רב בתקשורת ביפאן, והוזכר אפילו על ידי חבר בלהקת בנים פופולרית ביפאן.



השלבים שמתאר וטאנאבה (שחולק אותו שם עם כוכב קולנוע ביפאן) בפתרון בעיות הם:



1. זיהוי המצב הנוכחי והבעיה
2. זיהוי הגורם לבעיה
3. תכנון פתרונות לבעיה
4.ביצוע התוכנית ושינויה עד פתרון הבעיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully