וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים במיסוי הירוק: רכבי שטח ישלמו מס גבוה מטנדרים גם אם כמות הזיהום דומה

דניאל שמיל

25.2.2009 / 14:57

מכוניות שכמות הזיהום שהן מפיקות דומה, יתייקרו בסכומים שונים - בהתאם למחירן



שינויים בתקנות המיסוי הירוק. במקום שיטת "קנס או פרס" - שהוצגה בתוכנית המקורית - בתקנות שיוגשו לאישור שר האוצר הבא, ינתנו הנחות מיסוי בלבד בסכומים של עד כ-20 אלף שקל.



כדי לאפשר את ההנחות, שיעור המס על מכוניות יעלה מ-72%, אך השיעור החדש טרם נקבע. ברשות המיסים טוענים כי המס האפקטיווי הממוצע יהיה דומה מאוד לזה של היום, והעלאת שיעור המס - לפני הנחת מיסוי ירוק - לא יעלה את הכנסות המדינה ממיסי הרכב.

ההנחה שתינתן למכוניות תתבסס על הציון הירוק, מדד המבוסס על נוסחה המשקללת את שיעור הפליטה של ארבעה גזים: פחמן דו-חמצני, פחמן חד-חמצני, תחמוצות חנקן ופיח (חלקיקים פחמימניים). ככל שהציון יהיה נמוך יותר, כך ההנחה גדולה יותר.



עם זאת, כדאי לזכור שההנחות הן בסכומים שנקבעו מראש, בעוד שהמס הוא יחסי. משמעות הדבר היא שמכוניות שכמות הזיהום שהן מפיקות דומה, יתייקרו בסכומים שונים, בהתאם למחירן. כך, למשל, העלייה במחירו של טנדר מזהם תהיה קטנה יותר מהעלייה במחירו של רכב שטח יקר יותר, גם עם שניהם פולטים אותה כמות של גזים מזהמים.



תקנות המיסוי הירוק יוגשו לשר האוצר החדש, אחרי שימונה. אחרי אישור התקנות, יידרש אישור גם מוועדת הכספים של הכנסת. תאריך היעד לתחילת יישום התקנות עדיין לא ברור.



למרות טענות על הקלות שונות לדיזל או למכוניות מונעות גפ"מ, מדיניות משרד האוצר לא תשתנה, ומכוניות אלה ייחשבו כמזהמות יותר לפי נוסחות הציון הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully