וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 הגיש תלונה במשטרה בגין ההתפרצות לתוכניתו של גיא זהר

אופיר בר-זהר

25.2.2009 / 15:18

איגוד היוצרים: ערוץ 10 מפר חוק מיום היווסדו ועדיף שהמשטרה תחקור את מנהליו


ערוץ 10 מתגבר את האבטחה במתחם בית הוורד בגבעתיים, ממנו הוא משדר, ומתעתד להגיש תלונה במשטרה בגין הפריצה לשידור על ידי שלוש נציגות היוצרים, ביניהן הבימאית איבתיסאם מראענה. השלוש פרצו לשידור החי במהלך התוכנית "היום שהיה" אמש (שלישי) כאשר הן חולפות על פני האבטחה בבניין כשהן מתחזות לשליחות הנושאות מגשי פיצה. השלוש סירבו להתפנות במשך כדקה וחצי כשהן קוראות קריאות בעד היוצרים ואומרות שבאו לספר את האמת לצופים. בסופו של דבר נגררו היוצרות בכוח על ידי אנשי האולפן.

ערוץ 10 מפיק לקחים מהמקרה ומתגבר את האבטחה במתחם. בנוסף להגדלת מספר המאבטחים, חודדו הנהלים בתקווה למנוע הישנות של המקרה. הערוץ גם מתכוון להגיש תלונה במשטרה בגין הפריצה לשידור. מנכ"ל חברת החדשות של הערוץ, ראודור בנזימן, אישר כי בכוונת הערוץ להגיש תלונה ואמר כי "נעשתה כאן עבירה פלילית. נחצה קו אדום וזה הרגע להגיד ליוצרים להרגיע. הם לא עובדי פרי גליל שמרוויחים 4,000 שקל בחודש. אני קורא להם להירגע ולהיכנס לפרופורציות כי כל הענף בבעיה והם חלק מהענף". בנזימן הוסיף כי "אני בעיקר קורא ליוצרים לבדוק את הפעילויות העתידיות שלהם ולוודא שהן לא עוברות על החוק".

מאיגוד היוצרים נמסר בתגובה כי "אנו רוצים להבהיר כי מבחינתנו התלונה במשטרה איננה נגד המפגינות, אלא נגד 5,600 אנשי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל המיוצגים על ידינו. העובדה כי הערוץ שמפר את החוק באופן שיטתי מיום הקמתו הוא שמגיש תלונה במשטרה, היא תמוהה במקרה הטוב. במידה שמשטרת ישראל בוחרת להתערב בנושא, הרי שאנו קוראים לה לזמן לחקירה את ראשי ערוץ 10, מנהליו ובעלי המניות בערוץ לאורך השנים".

■ היוצרים מחריפים את המאבק: פרצו בשידור חי לתוכנית "היום שהיה" של גיא זהר בערוץ 10

במקביל, ממשיכים היוצרים במאבקם. כ-100 יוצרים הפגינו היום בצהריים בכניסה לערוץ 10. בראש המפגינים עמדו הבמאים רני בלייר ונפתלי גליקסברג. בין המפגינים ניתן היה למצוא את חיים שריר, דנה כהן, עמוס לביא, אלון נוימן, ערן סבג, רשף לוי ואורנה פיטוסי. המפגינים עמדו כשפיהם חסום במדבקות והניפו שלטים כגון "הפקות מתות ב-10". יוסי ורשבסקי, מנכ"ל הערוץ ירד לדבר עם היוצרים, אך נתקל בסירוב כאשר בלייר אמר לו: "אנחנו ביום של שתיקה, לא באנו כדי לדבר".

זהו צעד נוסף מצעדי המחאה שמופעלים בשבוע זה, כאשר 7 ארגוני היוצרים והעובדים בתעשיית הטלוויזיה הכריזו על שביתה של שלושה ימים. השביתה על ביטול הפקות ועל אי עמידה של הזכייניות ברגולציה שהתחייבו אליה, נפתחה אתמול בעצרת ובהפגנות מול זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת. ביום חמישי תתקיים עצרת בכיכר רבין, בה ייערכו פעילויות לציבור ואף יוקרנו סרטים ישראליים על מסך ענק.

ערוץ 10 מסר בתגובה כי "ערוץ 10 נלחם על חייו ופועל למציאת פתרונות שיצילו מקומות עבודה רבים ככל שניתן, לרבות עבודה של יוצרים ומפיקים חיצוניים שפרנסתם תלויה בערוץ. הצירוף של משבר כלכלי חמור ורגולציה שאינה תואמת את המציאות, הביאו את ענף הטלוויזיה לסף קריסה. ייתכן שאנשים עדיין לא הפנימו את עוצמת הצונאמי הכלכלי שמתקרב אלינו. בזמן שבכל העולם נפרדים מהקלישאות לטובת מהלכים כלכליים אמיתיים, בישראל ממשיכים לנהל דיון פופוליסטי שבינו לבין המציאות אין דבר או חצי דבר. עלינו לשלב ידיים ולקדם תוכנית משותפת להצלת מקומות עבודה של רבים. אנו קוראים לרשות השנייה, למשרד התקשורת, ליוצרים ולזכיינים - לשבת לשולחן ולגבש פתרון אמיתי שיציל את הענף מקריסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully