וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P שוחטת את כלכלות מזרח אירופה: הורידה את דירוג האשראי של אוקראינה שבע דרגות מתחת לדירוג השקעה

אשר שכטר

25.2.2009 / 15:17

יום לפני כן הורידה S&P את דירוג האשראי של לטוויה לדרגת זבל בשל ההרעה במצב הכלכלי באזור



חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P) חתכה היום את דירוג האשראי של אוקראינה בשתי דרגות, יום לאחר שחתכה את דירוג האשראי של לטוויה לדרגת זבל, בעקבות אי היציבות הפוליטית במדינה אשר עשויה להוביל לביטול הסיוע שהגישה לה קרן המטבע הבינלאומית (IMF).



S&P חתכה את דירוג האשראי של אוקראינה בשתי דרגות לרמה של CCC פלוס, שבע דרגות מתחת לדירוג השקעה. דירוג האשראי של אוקראינה הוא כעת הנמוך באירופה, וזהה לדירוג האשראי של פקיסטן. S&P הותירה את תחזית הדירוג השלילית של אוקראינה ללא שינוי, ורמזה כי היא עשוי להוריד שוב את דירוג האשראי של המדינה.



אתמול צנח המטבע האוקראני, הגריבנה, לרמתו הנמוכה ביותר אי פעם מול הדולר לאחר שחברת הדירוג מודי'ס הודיעה כי היא שוקלת לחתוך את דירוג האשראי של אוקראינה בארבע דרגות לדירוג זבל. הגריבנה איבדה קרוב ל-50% משווייה מול דולר בחצי השנה האחרונה לאחר שהנפילה ביצוא והימלטות המשקיעים מאוקראינה ומכלכלות מזרח אירופה בכלל הובילו את הכלכלה האוקראינית לרשום צמיחה שלילית, לראשונה מזה עשור.



בנוסף למשבר הכלכלי, סובלת אוקראינה ממאבקי כוח בין הנשיא ויקטור יושצ'נקו וראש הממשלה יוליה טימושנקו, אשר לפי מודי'ס משהים קבלת החלטות חיוניות לפתרון המשבר ועשויים להוביל לביטול סיוע החירום בסך 16.4 מיליארד דולר שהסכימה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) להעניק לאוקראינה בנובמבר בשל אי-עמידה בתנאים.



לאוקראינה גירעון של 12.3 מיליארד דולר בחשבון השוטף בעקבות מחנק האשראי הגלובלי והירידה במחיר הפלדה, היצוא הגדול ביותר שלה. הבנקים באוקראינה עומדים בפני הפסדים ומחיקות בסך מיליארד דולר. גירעון התקציב של הממשלה עלול לגרום להפרה של הסכמיה של אוקראינה עם קרן המטבע הבינ"ל, מה שעלול להוביל לביטול ההלוואות.



"הורדת הדירוג של אוקראינה משקפות את הסכנות לביטול ההסדר בינה לבין ה-IMF, בשל ההיעדר בתמיכה פוליטית מספיקה לקיצוצים התקציביים הנדרשים ולרפורמות במערכת הבנקאות לפני הבחירות לנשיאות בינואר 2010", מסרה S&P.



בעקבות ההרעה במצבה הכלכלי, זינקה עלות הביטוח כנגד חדלות פירעון (CDS) על אג"ח ממשלתיות של אוקראינה ל-10 שנים ל-59.5%, לפי חברת המחקר CMA דאטה-וי'זן. הדבר הופך את חוזי ה-CDS נגד חדלות פירעון של אוקראינה ליקרים ביותר מכל ממשלה אחרת בעולם. כלכלני HSBC צופים כי הכלכלה האוקראינית תרשום השנה צמיחה שלילית של 9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully