וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטיבייס ממשיכה להציג ירידה בביצועים: ההכנסות נחתכו ל-3.6 מ' ד'; הגדילה ההפסד הנקי ל-2.5 מ' ד'

שמואל שוסטר

25.2.2009 / 15:25

החברה רשמה זינוק של 40% בהפסד התפעולי שטיפס ל-2.1 מיליון דולר


2008 לא הייתה השנה של , מפתחת הפתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט, מהרצליה סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם צניחה של 45% ל-3.6 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 6.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד.

הרווח הגולמי של אופטיבייס ברבעון הרביעי הסתכם ב-1.7 מיליון דולר, ירידה של 44% בהשוואה לרווח גולמי של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-47%, ביחס לשיעור רווח גולמי של 45% ברבעון המקביל.

למרות ירידה בהוצאות התפעול, שצנחו מ-4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, ל-3.8 מיליון דולר ברבעון הנוכחי רשמה החברה גידול חד של 40% בהפסד התפעולי שטיפס ל-2.1 מיליון דולר לעומת 1.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי של 2.5 מיליון דולר או 15 סנט למניה. זאת בהשוואה להפסד נקי של 1.7 מיליון דולר או 12 סנט למניה ברבעון המקביל והפסד נקי של 2.1 מיליון דולר או 15 סנט ברבעון הקודם.

עם סיום השנה, החזיקה אופטיבייס במזומן והשקעות נזילות בהיקף של 11.4 מיליון דולר.



במהלך 2008 הסכימו אופטיבייס וסקופוס להתמזג. זאת לאחר שאופטיבייס ניסתה להשתלט על סקופוס בניגוד לרצונה. אופטיבייס, שהחזיקה ב-36.6% מסקופוס, ניסתה תחילה לשנות את מבנה הדירקטוריון של סקופוס באסיפת בעלי המניות, ולמנות חמישה דירקטורים מטעמה לחברה כדי שתוכל לממש את תוכניתה להשתלט על סקופוס. מאמציה של אופטיבייס כשלו ובעלי המניות הכריעו על המשך מבנה הדירקטוריון הקיים, והצביעו אמון במנכ"ל החברה - ירון סימלר וביו"ר החברה והמייסד - דוד מחלב.

לאחר שניסיון ההשתלטות כשל, החליטו שני הצדדים להתאחד בתחילת אוגוסט, אך בסופו של דבר הודיעה כאמור סקופוס על הפסקת המגעים עם אופטיבייס, בעקבות מה שהגדירה כשינוי בתנאים הכלכליים. במקביל הודיעה החברה כי היא "בוחנת אופציות אסטרטגיות אחרות".

בדצמבר החלה אופטיבייס בפיטוריהם של 15 עובדים, שהיוו כ-10% מכח העבודה של החברה. זאת כחלק מתוכנית התייעלות לקראת שנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully